Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

In Synths We Trust..


Το minimal synth/synth wave/ etc, είναι ένα μουσικό ιδίωμα που γεννήθηκε,αναπτύχθηκε και πέθανε τη δεκαετία του '80. Εκατοντάδες,χιλιάδες δίσκοι,δισκάκια και κασσέτες,κυκλοφορούσαν στην Ευρώπη και Αμερική.Κάθε χώρα είχε κι από μερικούς εκπροσώπους .Και στην Ελλάδα φυσικά. Αποδέκτες ήταν λίγοι αλλά αληθινά αφοσιωμένοι οπαδοί.Ήταν τα αποπαίδια των NORMAL,DEPECHE MODE,CABARET VOLTAIRE,SUICIDE,YELLO.SOFT CELL κλπ.
 Η έλλειψη ευέλικτων οργάνων,η υπερβάλλουσα ανάγκη για έκφραση,η στατικότητα και ψυχρότητα του ήχου, η αυστηρή,απόλυτη μετρονομία, η έξαψη της επαφής με τα ''κουτιά'' από το  μέλλον, η αδιάκοπη προσπάθεια για να δαμαστούν αυτά και να βγάλουν το επιθυμητό αποτέλεσμα,απόκτησε τη δικιά της ψυχρή,εύκολα αναγνωρίσιμη αισθητική και δημιούργησε μια ολόκληρη terra incognita,γνωστή μόνο σε μυημένους αλλά και ανήσυχους ακροατές που ζούσαν σε interzones ενός κόσμου στοιχειωμένου από μηχανές ,απομόνωσης και φετιχισμού. Τα πνεύματα στις μηχανές τα εντόπιζες σε κάθε κυκλοφορία,σε κάθε μορφή έκφρασης ,σε κάθε ήχο που έβγαινε από αυτά τα ηχητικά μηχανάκια,σε κάθε ενθουσιασμό και ιδρώτα που έπφτε επάνω τους.Κι ας τους είχαν απορροφήσει οι καινούριοι ήχοι που έβγαιναν από αυτές τις πρωτόγονες γεννήτριες,περισσότερο από τον έλεγχο τους.Κι ας μην ήταν Jean -Michael Jarre ή Βαγγέλης Παπαθανασίου.Κι ας μην γινόντουσαν ποτέ σταρ σαν τους DEPECHE MODE.Δεν ήταν αυτό που τους ένοιαζε....

Ο ανθρώπινος παράγοντας,εγκλωβισμένος στις γεννήτριες ήχου,προσπαθώντας μέσω λιγότερο εκφραστικών μηχανημάτων να εξωτερικεύσει τα δικά του εσωτερικά κυκλώματα,όλη η προσπάθεια ήταν αυτό που με γοήτευε πάντα σε αυτό το ιδίωμα.Ακόμα και σε μερικές φριχτές Ιταλοντίσκο παραγωγές της δεκαετίας του '80,ακόμα και σε αυτά τα φτηνά λαμέ ηλεκτρονικά ρομάντζα,υπήρχε η συναίσθημα που αχνόφεγγε κάτω από τη γυαλάδα...
Cyberpunk πνιγηρά περιβάλλοντα ενός κόσμου που δεν βιώναμε στην πραγματικότητα τότε αλλά πιάναμε τα μηνύματα από τότε,βρήκαν την ιδανική μουσική τους.
Το τέλος της δεκαετίας του '80,ή έλευση ηλεκτρονικών μουσικών από software και η μετατροπή του Αμερικάνικου ευδαιμονικού house και του πιό αναβαθμισμένου είδους minimal synth του Detroit δηλαδή του techno,σε κυρίαρχη μουσική διασκέδασης στη δεκαετία του '90,εξαφάνισε όλη αυτή τη σκηνή ,παροπλίζοντάς την στην αιωνιότητα ή μετατρέποντάς την σε σκληρότερη μουσική για κορμιά,ορισμένες φορές με καλά δείγματα ,ορισμένες φορές με γραφικά εως τραγελαφικά ηχογραφήματα....

Τα 5 τελευταία χρόνια όμως,η τυμβωρυχία αλλά και η αρχαιολογική σκαπάνη ''ξύπνησαν'' το ενδιαφέρον για αυτά τα παλιά μοντέλα και φτάνουμε στις μέρες όπου τραγούδια γραμμένα δεκαετίες που φαίνονται σαν αιώνες πριν,ξεθάβονται από το παλιατζίδικο και συναρπάζουν ακόμα και σε μένα που είχα κάποια επαφή με το είδος τότε που γινόταν (όχι την απαιτούμενη παρ'όλα αυτά λόγω αντικειμενικών δυσκολιών).Καινούριες σκηνές σχεδόν κλωνοποιημένες αλλά με το αρχικό Πνεύμα και την παλιά μεταλλική λάμψη, επι ποδός, αναδύονται στην Αμερική ,αναζωπυρώνοντας το ενδιαφέρον,για καινούριες ''ποικιλίες '' και κυκλοφορίες που άσχετα αν παίρνουν κακές κριτικές ή όχι ,διατηρούν το πνεύμα στο ακέραιο...

Όλες αυτές οι σκόρπιες σκέψεις,μου ήρθαν αυτόματα στο μυαλό καθώς άκουγα τις εκπομπές της Veronica Vasicka και κυρίως, βγαίνοντας από το Bios ,Παρασκευή προς Σάββατο,σχεδόν ξημερώματα, λίγο πριν το τέλος του σετ της σπουδαιότερης αυτής Αρχαιολόγου του συνθετικού ποπ πολιτισμού της δεκαετίας του '80.......[συνεχίζεται]



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom