-
Η εταιρεία : Συνέντευξη με τον Gianni Vercetti..
Η
εταιρεία Giallo Disco είναι
το πνευματικό παιδί του Ελληνοϊταλικής
καταγωγής Gianni Vercetti Balopitas (Vercetti Technicolor)
και το Εγγλέζου AntonMaiov (Antoni Maiovvi)
και ξεκίνησε να κυκλοφορεί
δίσκους από το 2012. Μέχρι τώρα έχει τρία
e.p. και ένα τέταρτο που θα
κυκλοφορήσει σύντομα και το
οποίο,εγκυκλοπαιδικά, λόγω συμμετοχής
της Mushy
ήταν αυτό που με οδήγησε στα «άδυτα»
της Giallo
Disco..
Όπως
προκύπτει και από το όνομα της εταιρείας
οι κυκλοφορίες τους διακρίνονται για
τον ηλεκτρονικό υποβλητικό ήχο με
επιρροές από τη ηλεκτρονική χορευτική
μουσική της δεκαετίας του '70 και του '80
αλλά και από τα σάουντρακ των Ιταλικών
Giallo και Zombie
ταινιών τρόμου με προεκτάσεις στις cult
συνθέσεις του J.Carpenter
για τις ταινίες του.
Ζητήσαμε από τον Gianni να μας πει μερικά πράγματα γι' αυτή στην παρακάτω συνέντευξη..
Ζητήσαμε από τον Gianni να μας πει μερικά πράγματα γι' αυτή στην παρακάτω συνέντευξη..
-Πες
μας λίγα λόγια για την προϊστορία της
εταιρίας. Πώς ήρθατε σε επαφή ο Antoni
κι εσύ,πώς
γεννήθηκε η ιδέα και πως γεφυρώσατε τη
μεταξύ σας απόσταση..
Gianni
Vercetti : Με τον
Anton
συναντηθήκαμε στις αρχές του 2010 στην
Αθήνα σε ένα πάρτι που θα μοιραζόμασταν
τα decks. Μέχρι στιγμής είχαμε αντιμετωπίσει
προβλήματα και οι δύο με διάφορα labels
που ζητούσαν κομμάτια μας και μετά
ακύρωναν τις κυκλοφορίες για διάφορους
λόγους και τις περισσότερες φορές αυτό
να γίνεται μέσω πολύ κακής επικοινωνίας
από μέρους των δισκογραφικών εταιρειών.
Ήταν κοινή επιθυμία να δημιουργήσουμε
μια πλατφόρμα με στόχο να κυκλοφορήσουμε
δικές μας δημιουργίες και οποιουδήποτε
άλλου καλλιτέχνη κινείται στο χώρο του
Horror Disco.
Μοιραζόμαστε
αρκετά κοινά στοιχεία σε θέματα επιρροών
και ήχου κάτι που κάνει την απόσταση
αμελητέα ακόμα και σε συμπαραγωγές με
μόνη επικοινωνία μεταξύ μας το διαδίκτυο.
-Ποιες
ακριβώς δυσκολίες αντιμετωπίσατε στο
όλο στήσιμο .Δεν είναι εταιρία με κάποια
γραφεία και έδρα φαντάζομαι..
Gianni
Vercetti : Δε θα το
έλεγα δύσκολο. Αν και μένουμε σε
διαφορετικές χώρες, όλα έγιναν και
γίνονται μέσω ίντερνετ.
Το
πρώτο release που περιείχε ένα κομμάτι μου
με remix από τον Ολλανδό Legowelt
και δύο original από τον συναίτερόμου
ξεκίνησε σαν προπαραγγελία μέσω του
indiegogo
και πετύχαμε μακράν μεγαλύτερο ποσό
από το προαπαιτούμενο κάτι που μας
έδειξε την αγάπη του κόσμου για ένα
label αποκλειστικό για το συγκεκριμένο
genre και μας επέτρεψε να χρηματοδοτήσουμε
και το επόμενο release. Το δυσκολότερο κατά
την διάρκεια μιας κυκλοφορίας είναι η
αναξιοπιστία των ευρωπαϊκών ταχυδρομικών
υπηρεσιών.
Πέρα
από τον μεγάλο αριθμό δίσκων που στέλνουμε
σε διάφορα distributions όπως Clone, Juno κλπ, οι
φίλοι του label μπορούν να αγοράσουν τα
βινύλια μας κατευθείαν από εμάς μέσω
του Bandcamp και μέχρι στιγμής έχουν δει
πολλά τα μάτια μας μέχρι να έρθει κάθε
κυκλοφορία εις πέραν!
-Το
κάθε ένα από τα τρία e.p. έχει κάποια
αφετηρία (ταινία,συναίσθημα,εικόνα/ες)
από το οποίο ξεκινήσατε;
Gianni
Vercetti :Σίγουρα
και τα τρία. Ο Αnton
και εγώ λατρεύουμε τις ταινίες Giallo
των δεκαετιών 70/80 και τα soundtracks τους,
κάτι που φαίνεται σε όλους μας τους
δίσκους μέχρι στιγμής με μια μικρή
διαφορά στον τελευταίο στον οποίο
αφιέρωσα δυο κομμάτια επηρεασμένα από
τον ιταλικό Zombie κινηματογράφο και τους
Lucio
Fulci/Nico Fidenco.
Από
το feedback του κόσμου μέχρι στιγμής έχει
δημιουργηθεί ένας "μύθος" γύρω από
τoν κάθε δίσκο που έχουμε κυκλοφορήσει
μέχρι τώρα και ποιές ήταν οι επιρροές
του. Για παράδειγμα για τον πρώτο,
βλέπουμε συχνά να αναφέρονται οι GOBLIN,
για τον δεύτερο ο Carpenter
και για τον τελευταίο ο
Fabio Frizzi.
Δε θα έλεγα ότι έπεσαν κατά πολύ έξω...
-Σε
κάθε κυκλοφορία υπάρχουν και ένα δυο
remix που ενδέχεται είτε να τονίζουν είτε
να μεταβάλλουν λίγο την αρχική σύνθεση.
Πως τις επιλέξατε και γιατί.
Gianni
Vercetti : Όλοι μας
οι remixers έχουν μια προϊστορία στο ιδιαίτερο
αυτό genre με τουλάχιστον μια κυκλοφορία
τους στο παρελθόν. Θέλουμε οι καλλιτέχνες
που επιλέγουμε να "ξερουν'' καλά τον
ήχο αυτό και όχι να τον αντιμετωπίζουν
σαν ένα καινούριο trend. Έτσι επιτυγχάνεται
μια επανεκτέλεση που κολακεύει το
original είτε το τονίζει είτε το μεταβάλλει.
Και οι τρεις που έχουν εμφανιστεί μέχρι
στιγμής (Xander
Harris, Mircalla και Jamie
Patton) είναι λάτρεις των
σκοτεινών soundtrackish ήχων.
-
Θέλατε η εταιρία να έχει δικό της
ιδιαίτερο χρώμα και αυτό φαίνεται από
τις τρεις πρώτες κυκλοφορίες σας. Όμως
το τέταρτο e.p. (La
Porta Εrmetica –
Alessandro
Parisi) δείχνει
ότι πηγαίνετε την αισθητική της εταιρίας
σε ακόμα πιο σκοτεινά ,μυστικιστικά
μέρη...
Πες
μας για τον AlessandroParisi μερικά πράγματα , πως
συναντηθήκατε,τι σας ώθησε να κυκλοφορήσετε
αυτό το e.p. από την εταιρία αλλά και τη
φιλοσοφία του e.p. σύμφωνα με τις δική
σου άποψη.
Gianni
Vercetti :Στον
επόμενο δίσκο μας όντως φιλοξενούμε
τον Alessandro
με μια περισσότερο μυστικιστική,
retro-futuristic κυκλοφορία που ξεστρατίζει
λίγο από τα τυπικά του label.
Είμαστε
φίλοι για περισσότερο από δύο χρόνια
όταν μου έστειλε το πρώτο του album και
ακούγοντας το αμέσως θέλησα να το
κυκλοφορήσω στη Giallo
Disco. Έχει κυκλοφορήσει άλλα 2
μέχρι τώρα αλλά το συγκεκριμένο έμεινε
στα αζήτητα από διάφορες δισκογραφικές
μέχρι τώρα.
Mε
λίγα λόγια θα το χαρακτήριζα ως Historical
Disco. Καθαρά αναλογικός ήχος με μελωδίες
που σε ταξιδεύουν αρκετά πίσω στην
Ιταλική ιστορία και συνεργασία έκπληξη
με την καταπληκτική Mushy
,που βρίσκεται σε μια πολύ
δημιουργική χρονιά με αρκετά επιτυχημένα
projects.
Δύο
ακόμα remix θα περιέχονται ξεχωριστά. Ένα
απο τον Άγγλο Brassica
(Dissident,
Civil Music) στο δωδεκάιντσο και
ένα από εμένα σαν Vercetti
Technicolor στο CD.
Όπως
πάντα, ολόκληρη η κυκλοφορία θα είναι
διαθέσιμη και ως digital release στο Βandcamp.
-
Τέλος θα ήθελα λίστα με πέντε ταινίες
και πέντε δίσκους που σε επηρέασαν για
να κάνεις αυτό που κάνεις.(σημ.
δυστυχώς ήταν δύσκολο να πάρουμε λίστα
από τον Anton,μιας
και περιοδεύει στην Αμερική)
Gianni
Vercetti : Ταινίες
που με έχουν αναμφισβήτητα επηρεάσει:
- Βurial Ground (Andrea Bianchi)
- Tenebrae (Dario Argento)
- Zombi Holocaust (Marino Girolami)
- Anthropophagus (Joe Damato)
- The Beyond (Lucio Fulci)
Δίσκοι:
- Dawn of the Dead OST (Goblin)
- Profondo Rosso OST (Goblin)
- Dr. Butcher MD OST (Nico Fidenco)
- Le notti del Terorre OST (Berto Pisano)
- Maniac (1980) OST (Jay Chattaway)
-Οι
κυκλοφορίες :
Δεν
είναι μόνο οι 70'ς επιρροές αλλά και οι
νεότερες της δεκαετίας του '80 όπως
Italo-disco,ebm,techno,house,new beat etc.,που
έχουν χτίσει αυτό το συναρπαστικό
μετά-ηλέκτρο ηχητικό πεδίο που συμπυκνώνει
λατρεία,αφοσίωση,φαντασία,νοσταλγία
και ανήσυχα όνειρα.
Η
επιτυχία των κυκλοφοριών αυτών έχει να
κάνει, με τη δύναμη του να δημιουργεί
στον ακροατή ένα περιβάλλον ισοδύναμο
με την υποβολή της κινηματογραφικής
εικόνας ικανό να παρασύρει και να έλξη
τον ακροατή μέσα του, πέρα από την
εξαιρετική παραγωγή και ολοκληρωμένη
άποψη τους. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί
σάουντρακ ταινιών που παίζονται μόνο
στη φαντασία των δημιουργών του αλλά
θα μπορούσε να μην απασχολεί τον εγκέφαλο
του ακροατή στο που θα το κατατάξει παρά
μόνο τη φαντασία και τα συναισθήματα.
Αυτό
είναι το γενικό πλαίσιο στο οποίο
κινούνται τα τρία e.p. που
έχουν την ετικέτα Giallo
Disco records επάνω
τους.
Ακούγοντας
τα παρατηρούμε τις επιμέρους αισθητικές
διαφορές των δύο καλλιτεχνών· ο Gianni
Vercetti είναι
τις πιο '70'ς άποψης περί ηλεκτρονικής
μουσικής κοντά στο πρώτο συνθετικό της
εταιρείας και ο Antoni
Maiovvi είναι
της μετεξέλιξης της ηλεκτρονικής
ρυθμικής μουσικής σε περισσότερο
σύγχρονες φόρμες που σταματούν στα
τέλη της δεκαετίας του '80 αλλά ανακυκλώνονται
συνεχώς σε επόμενες γενιές άρα και στη
δικιά τους.
Οι
διαφορές αυτές δένουν άψογα σε μια
ενιαία πολύπλευρη αισθητική που αγαπά
το σκοτεινό περιβάλλον και τις φαντασιακές
αποδράσεις σε κόσμους-απόκοσμους και
μυστηριώδεις περιοχές.
GD001:
Black Gloves
e.p. - ANTONI
MAIOVVI & GIANNI VERCETTI [2012]
Αυτή
η πρώτη κυκλοφορία είναι είτε ένα
σινεμασκόπ μουσικό χρονικό είτε ένας
φόρος τιμής είτε μια εξελιγμένη μορφή,του
ήχου που «έντυνε» τις ταινίες τρόμου
της δεκαετίας του '70. Επικά θέματα,μεγαλοπρεπείς
ρυθμοί,ντίσκο για σκοτεινά κλαμπ στην
άκρη της πόλης.
Τέσσερις
συνθέσεις συν ένα ρημιξ αρκετά για ένα
ηλεκτρονικό κατακόκκινο ταξίδι στις
αισθήσεις,στους GOBLIN
και αν κάνεις λάθος μπορεί να σε
συνοδεύσει και σε αστρικά ,παγωμένα
ταξίδια. Αυτό το πρώτο και πιο αγαπημένο
μου e.p. είναι μία γνωριμία
που αφήνει βαθιές χαρακιές ανάμνησης,έστω
και αργά...
GD002
: Stockholm
Synthdrone – ANTONI
MAIOVVI [2012]
Σε
περισσότερο electro και new
beat ρυθμούς που θα λατρευόταν στην
electroclash αλλά είπαμε· είναι
από αλλού οι επιρροές.
Τα
synthdrones,οι σύντομες
επαναληπτικές μελωδίες, η απειλητική
ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι
ρυθμοί,φέρνουν στο νου σκοτεινές εικόνες
ταινιών του J.Carpenter
σε πρώτη φάση αλλά αργότερα «ντύνουν»
μουσικά τις δικές σου σκοτεινές εικόνες.
Τρεις
συνθέσεις και τρία πολύ καλά ρημιξ
απαρτίζουν αυτό το δεύτερο e.p.
και η μελαγχολική,υγρή,μοναχική
νύχτα περνάει καλύτερα.....Τα χειρότερα
zombie είναι η μοναξιά...
GD003
: Bay Of
Blood – VERCETTI
TECHNICOLOR [2013]
Ο
τρόμος πάει σε εξωτικά ,ειδυλλιακά
νησιά..Σκοτεινές δυνάμεις καταστρέφουν
ολοσχερώς την πλαστή ευτυχία των
παραθεριστών αλλά οι πιο σοβαροί μπορούν
να κάνουν εθνολογικές παρατηρήσεις και
να μάθουν πολλά ανενόχλητοι. Τους
προσφέρεται και αφέψημα για περισσότερες
αντοχές παντού.
Εξ'
ολοκλήρου από τον Gianni
Vercetti,ξεκινά
με ένα επικό θέμα που κοντράρεται στα
ίσα σε υποβλητικότητα με τα θέματα του
J.Carpenter
αλλά και τον μυστικισμό
των GOBLIN
και Frizzi
αλλά η συνέχεια είναι πολύ πιο
εξωτική.
Ρυθμοί
που συναρπάζουν,επικά θέματα ,μυστηριακές
φωνές. Θα έλεγα ότι είναι έτοιμο για
ταινία όχι τρόμου με αίμα και ψεύτικα
εφέ αλλά ψυχολογικού τρόμου. Εκεί που
δεν βλέπεις στάλα αίμα αλλά νιώθεις την
ανατριχίλα καθώς σε φυσά ο μπάτης...
Κάπως
έτσι λοιπόν εξέλαβα αυτά τα τρία
καλοφτιαγμένα και συναρπαστικά e.p.
που απαρτίζουν τις μέχρι τώρα
κυκλοφορίες της
Giallo
disco records.
Η
συνέχεια προβλέπεται εξίσου συναρπαστική.
Επόμενος
σταθμός: Τα αλχημικά μνημεία της
Ρώμης....(συνεχίζεται)
Σχόλια