Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Noise Mass !.....BAMBARA/A PLACE TO BURY STRANGERS @Fuzz club ,Athens[19-10-2013]


Οι  BAMBARA κατάγονται από την Αθήνα της Georgia και οι κριτικές για το πρώτο τους άλμπουμ τους ''Dreamviolence'' είναι τόσο γλαφυρά θετικές και εντυπωσιακές για ντεμπούτο, που σε κάνουν να σπεύσεις να το ακούσεις αμέσως.
 Οι
Η συμμετοχή τους σαν support σχήμα των APLACE TO BURY STRANGERS στην πρόσφατη ''Strange Moon'' περιοδεία τους,είναι «ισχυρό χαρτί» έγκρισης και όσοι τους είδατε ζωντανά το Σάββατο στο Fuzz,πιστεύω ότι δικαίωσαν πλήρως την προτίμηση τους για opening act από τον Oliver Ackermann και την παρέα του.
Εντυπωσιακοί απ΄ το πρώτο δευτερόλεπτο,με την ένταση να χτυπά κόκκινο ,τον ξηρό πάγο να μπλέκει με τα κόκκινα φώτα και το κοινό να προσέχει θέλει δε θέλει τα τεκταινόμενα. Με ένα επίσης εντυπωσιακό ντεμπούτο που σε ζωντανή εκτέλεση αποκτά μεγαλύτερη αξία,οι  BAMBARA «κούνησαν» τόσο δυνατά το Fuzz που θα μπορούσαν να κλέψουν την παράσταση από την κύρια μπάντα. Όμως η περιορισμένη παραμονή τους επί σκηνής και αυτό που ακολούθησε αργότερα, περιόρισε τις εντυπώσεις «καταιγιστικά καλοί»  και αύξησε τις προσδοκίες και την επιθυμία για μια καινούρια εμφάνιση στο μέλλον σαν κύρια μπάντα πια που θα μπορούσε να «παίρνει αυτιά και κεφάλια» επί σκηνής.....
Το να ξαναβλέπει κανείς ένα σχήμα ζωντανά για τέταρτη και παραπάνω φορά συνήθως ανήκει μία από τις δύο κατηγορίες .Ή το ξαναβλέπουν οι αφοσιωμένοι οπαδοί ή θα έχουν την τύχη των JAMES και των SCORPIONS. Μαζική υστερία για ψοφίμια.


Οι APTBS,εννοείται χωρίς να έχουν το δεύτερο αλλά  κάτι παραπάνω από το πρώτο,εξέπληξαν τους πάντες με αυτό το «νεφελώδες» και καταιγιστικό show. Πέρυσι περιμέναμε την αναβάθμιση τους σε μπάντα που θα εκτελούσε τα τραγούδια τους όχι στους βωμούς του Θορύβου αλλά όπως τα απολαμβάναμε στα επίσημα άλμπουμ. Αλλά μετά το τέλος και αφού εισήλθαμε στον καθαρό αέρα,αναρωτιόμουν τί σκεφτόμουνα πέρυσι και γέλαγα με αυτή την άκυρη για το σχήμα σκέψη.....
Γιατί οι APTBS δηλαδή ο Oliver Ackermann  κυρίως,σε κάθε εμφάνισή του «βαπτίζεται» στον ηλεκτρισμό που παράγει. Ενσωματώνεται με τις συχνότητες,ηλεκτρίζεται μαζί τους.Και δεν ξέρω αν αναγεννιέται αλλά σίγουρα ποτέ δεν είναι ο ίδιος.  Η εκτέλεση των τραγουδιών δεν είναι απαραίτητο να είναι το ίδιο με τους δίσκους. Απογυμνωμένα από τα στολίδια,με τη βασική ρυθμική βάση σαν πυξίδα που επάξια κρατούν οι υπόλοιποι δύο,αφήνουν όλη την ενέργεια να βγει από τα τραγούδια ή με αφορμή αυτά, «στοιχειώνοντας» τον Ackermann που σαν Σαμάνος του Ηλεκτρικού Θορύβου με την κιθάρα σαν ραβδί και την πεταλιέρα σαν Βίβλο,μετατρέπει αυτό που λέγεται συναυλία σε ηλεκτρική μέθεξη,ακολουθώντας πιστά την γραμμή ζωής που ξεκινά από τον Jimi Hendrix και καταλήγει σε αυτόν, περνώντας από δεκάδες επιδειξίες που αγνοούν την ουσία και παραμένουν στην πόζα προκαλώντας υστερικά γέλια πολλές φορές.
Ο Ackermann σε πείθει ότι είναι ο πιο πρόσφατος μεγάλος ροκ κιθαρίστας  κι ας μην γνωρίζει από τεχνικές παρά μόνο τα βασικά. Γνωρίζει όμως κάτι που οι περισσότεροι βιρτουόζοι θα ήθελαν. Την πηγή των ήχων. Όχι μόνο «γεωγραφικά» αλλά και ουσιαστικά. Και αυτήν επιδεικνύει· σε συνδυασμό με τα στροβοσκοπικά φώτα ,την ανελέητη ένταση,το σκοτάδι και την ακατάσχετη χρήση ξηρού πάγου,που φέτος έφτασε στο απόγειό του.
Μιλώντας για αυτό που γινόταν επι σκηνής, ειδικά σε αυτή την εμφάνιση,δεν γίνεται να μη τον περιγράψω με κοσμολογικά στοιχεία. Σεισμικό μπάσο και κρουστά για τη Γη, ηλεκτρικές εκκενώσεις /κεραυνοί από τις κιθάρες,ένα σύμπαν υπό διαμόρφωση ή,απλά, είδαμε και πάθαμε ηλεκτροπληξία,από το ηλεκτρικό πεδίο της πεταλιέρας του Ackermann, που γιγαντώθηκε σαν θυμωμένος Hulk για την μέγιστη ακουστική  και όχι μόνο εμπειρία μας παλεύοντας με την κιθάρα του Ackermann  που «καναλιζάριζε» όλη την μανιασμένη ενέργεια ώστε να συγκρατηθεί σε «λογικά» πλαίσια η άπειρη δύναμή της.

Μια κιθάρα θυσιάστηκε,ένας στροβοσκοπικός προβολέας κάηκε αλλά στο τέλος ο βόμβος έμεινε για να χαλαρώσει τις αισθήσεις και να μας αφήσει εντυπωσιασμένους σ' ένα κλαμπ/πλανήτη αερίων, συνειδητοποιώντας ότι βιώσαμε μια «συναυλία» από τις λίγες...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Alliance: The 2024 annual report_Phase I_The albums_Tier 2_ 46-50

Μπήκαμε στις πεντάδες μέχρι το είκοσι. Λιγότερο με κριτήρια αξιολόγησης αλλά περισσότερο με τη λογική ομαδοποιήσεων η πρώτη πεντάδα είναι από άλμπουμ διακεκριμένων σχημάτων του ανεξάρτητου ροκ που έχουν γερές μουσικές βάσεις, εξαιρετικά διαυγή και δημιουργική επαφή με το παρελθόν της μουσικής και του παρόντος.  46. Brand On The Run (Our Brand Could Be Yr Life deluxe) - BODEGA  (Chrysalis) Μεταξύ 2013-2016 υπήρχαν οι BODEGA BAY. Βραχύβιο σχήμα που σύντομα μετονομάστηκε σε BODEGA. Έκτοτε έγιναν πολύ αγαπητοί στο ιστολόγιο και όπως κάθε χρονιά που κυκλοφορούν άλμπουμ έτσι και φέτος φιλοξενούνται στον ετήσιο μουσικό απολογισμό μας.  Το υλικό του άλμπουμ προέρχεται από την Ανοιξιάτικη κυκλοφορία ''Our Brand Could Be Yr Life'' τίτλος που παραπέμπει στο ομώνυμο και μοναδικό άλμπουμ σαν BODEGA BAY που κυκλοφόρησε το 2014. Ηχογράφησαν εκ νέου πολλά τραγούδια από αυτό πρόσθεσαν και μερικά ακόμα και ουσιαστικά με παλιό υλικό έκαναν κάτι καινούριο μέσα βέβαια στο πλαίσιο του ήχου τ...

Over And Over

  Μετά το φετινό διαμάντι της VENUS VOLCANISM '' Tissue '', μία πανέμορφη παρουσίαση του στο Κ.Ε.Τ. και ένα καταπληκτικό dark wave dj set της In Atlas για το υπόλοιπο εκείνης της βραδιάς (30.11.2023), έμαθα για ένα καινούριο τραγούδι των κοριτσιών που από κοινού έχουν να κυκλοφορήσουν κάτι εδώ και πολύ καιρό.  Μία μέρα πριν εκπνεύσει το 2023, το τραγούδι ανέβηκε στις πλατφόρμες, κάποιοι έκαναν πρωτοχρονιά με αυτό αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το άκουσα λόγω συνειδητής αποχής από τα μουσικά (η ανασκόπηση ήταν στον αυτόματο) όλη τo προηγούμενο διάστημα. Tο '' Over And Over '' είναι κάτι σαν φρέσκο ξεκίνημα ή μία αναβάθμιση της αισθητικής των V.V.I.A. Ο σκοτεινός, μετά minimal synth πρωτογονισμός έχει δώσει τη θέση του σε κάτι περισσότερο λεπτό μουσικά, περισσότερο ποπ σχετικά με αυτό που έκαναν στο παρελθόν και εν τέλει κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο και ώριμο. Φυσικά το σκοτεινό στοιχείο συνυπάρχει με την νοσταλγική μελωδία και την αδιάκοπη ροή της...

A distant sadness: XII_Anywhere out of this world....

Είναι μια παρηγορητική συνήθεια που φτάνει αισίως στη 12η έκδοση.  Φέτος εμφανίστηκε η τάση να επιστρέψουμε στις μουσικές που μας έκαναν να ακούμε διαφορετικά. Στις μουσικές που δημιούργησαν την πρώτη συλλογή. Είναι ουσιαστικά είναι μία επιστροφή.  Οι φετινές επιλογές είναι προφανείς και δεν κρύβουν εκπλήξεις. Είναι όμως επιλογές που δίνουν το μήνυμα ξεκάθαρα, μας εκφράζουν φέτος περισσότερο από ποτέ και επεμβαίνουν και πάλι στην μουσική πραγματικότητα με τρόπο όχι καταλυτικό αλλά για να υπενθυμίσουν και να ενισχύσουν. Οι τίτλοι μπορούν να διηγηθούν ιστορίες, οι επιρροές μπορούν να πλάσουν περιβάλλοντα στη φαντασία μας, οι τραγουδιστές και οι υπόλοιποι μουσικοί είναι σε μια συνεχή επικοινωνία με το αόρατο και την πλευρά του εαυτού τους πέρα από το σύμπαν της συνειδητής ύπαρξης και της παραπλανητικής αναζήτησης στο τρισδιάστατο σώμα. Μαζί τους και εμείς, οι ακροατές. Εμείς που εμπιστευτήκαμε τους συγκεκριμένους μουσικούς ώστε οι συνθέσεις τους να είναι η επένδυση στη δικιά μας ...