Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

After the Fall: 100 albums of 2015: Part III_46-50


46. Waiting ForA COPY FOR COLLAPSE 
( No Sense Of Place )

Οι Ιταλοί A COPY FOR COLLAPSE, στο δεύτερο τους άλμπουμ παρουσιάζουν φωτεινά τραγούδια μοντέρνας ηλεκτρονικής ποπ που ενσωματώνουν όλο το φάσμα electro/synth/dream/chillwave pop του παρελθόντος με ευφορικές μελωδίες και νοσταλγικές μελωδικές γραμμές. Η ποπ του ''Waiting For'' είναι μονίμως νεανική χωρίς καμία κρέμα αντιγήρανσης ή μποτοξαρισμένη για να προσελκύσει. Είναι σφιχτοδεμένη, γερή, υγιής και εμψυχωτική. Το άλμπουμ αυτό είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο εντυπωσιακά ποπ άλμπουμ ηλεκτρονικής μουσικής που κυκλοφόρησαν φέτος και αν δεν δείτε το φετινό άλμπουμ των NEW ORDER εδώ μέσα είναι γιατί η φρεσκάδα και ο αναζωογονητικός παλμός του άλμπουμ δεν μας επιτρέπει να τοποθετήσουμε για φέτος στην υπάρχουσα τίποτε άλλο σχετικό ή απλά παρελθοντολάγνο μετά από αυτό.




47. Apologues – MASAYOSHI FUJITA 
(Erased Tapes)

Δεν είναι μόνο ο γλυκός και χαλαρωτικός ήχος του μεταλλόφωνου που στα χέρια του Γιαπωνέζου συνθέτη μεταμορφώνεται σε ένα ισχυρό μέσο για κατευνασμό ψυχικών εντάσεων. Είναι και όλο το περιβάλλον του μουσικού από πνευστά και έγχορδα, συντονισμένα στις συχνότητες αλλά και στις θερμοκρασίες του μεταλλόφωνου που καθιστούν το ''Apologues'' ένα όμορφο άλμπουμ για ξεκούραση και ονειροπόλημα. Ένας μουσικός αστερισμός που εκπέμπει ευγενείς ηχητικούς λαμπυρισμούς ισοδύναμους με τον καθαρό, νυχτερινό ουρανό οποιασδήποτε εποχής. Φανταστείτε τους MOGWAI στην ανώτατη βαθμίδα εξέλιξης, τους TORTOISE να πίνουν λικέρ το χειμώνα, τον εαυτό σας ηθελημένα παγιδευμένο για λίγη ώρα μέσα στη Λήθη και στην νηφαλιότητα.
Ακούγοντας το άλμπουμ δεν πειράζει αν δεν έχετε βαθύτερες τζαζ εμπειρίες να το κρίνετε κατάλληλα ή τα αυτιά σας είναι εκπαιδευμένα σε τρικυμιώδεις ήχους και ηχητικά συμπλέγματα για να αντέξουν έστω και ένα λεπτό από αυτό το λεπτεπίλεπτο, εξαγνιστικό μουσικό κουτί τρυφερότητας.
Μέχρι το τέλος όλες τις εντάσεις σας θα έχουν αφοπλιστεί και θα έχετε παραδοθεί στην ηρεμία που αποπνέει.
Αν είναι έργο Τέχνης κάτι που αναζητά την ηρεμία και το ονειροπόλημα μέσω συμφωνίας ήχων τότε το ''Apologues'' παίρνει τα εύσημα σαν τέτοιο.



48. The Ark Work – LITURGY
 (Thrill Jockey)

Υπάρχει μια διατριβή γραμμένη από τον Hunter-Hunt Hendrix και βρίσκεται ανάμεσα σε αναθεωρητικά άρθρα για το Black Metal που εξηγεί με κατανοητό τρόπο πως ακούγεται η αναθεωρημένη και περισσότερο «ουμανιστική» άποψη για το είδος και βοηθά να κατανοήσει κανείς την ακρόαση του φετινού άλμπουμ: (http://www.radicalmatters.com/metasound/pdf/Hideous.Gnosis.Black.Metal.Theory.Symposium.I.pdf)
Γιατί πρόκειται για ένα άλμπουμ που είναι σαν να έρχεται από ένα ανεξερεύνητο κόσμο και οι πρώτες ακροάσεις του θα σας προκαλέσουν ιλίγγους. Σύντομα όμως ο ψυχρός, σκοτεινός λυρισμός του δεν απαιτεί παρά μόνο απόλυτη εστίαση και απόθεση αντιλήψεων για το τι είναι μουσική κλπ., για να αποκαλύψει ένα τελείως αναθεωρημένο μουσικό χάος που ακόμα παραπατά αλλά κάθε σταθερό βήμα είναι ένα βήμα κατάκτησης.
Δεν θα ακούσετε καλλιεργημένα ή συμμετρικά και συγχρονισμένα με τη μουσική, φωνητικά. Στερείται μελωδικού βάθους, ακούγεται πρωτόγονο. Όμως έχει πλούσια χρώματα, κορυφώσεις /πίδακες ήχων να ξεπετάγονται και να στροβιλίζονται, ρυθμούς που επιταχύνουν και επιβραδύνουν ενδυναμώνοντας την Ένταση αλλά και την αναμονή για την ηχητική εξέλιξη. Είναι μια ερωτική συνεύρεση του αέρα με τη φωτιά, πρωτόγονη και παθιασμένη.
Άκουσα, αρχικά, το '' The Ark Work'' αδυνατώντας να χαρακτηρίσω αλλά και να αντισταθώ στην αίσθηση που εκπέμπει. Δεν μπορώ να καταφέρω ακόμα να το περιγράψω αλλά στα αυτιά μου αυτή η αιρετική άποψη που αντιμετωπίζεται με αρνητισμό από τους ορθόδοξους μεταλλάδες, είναι ένας αλλόκοτος, καινούριος, σκληρός, μαύρος μουσικός κόσμος που αποκαλύπτεται και θα αποκαλύπτεται όσο ο Hunter-Hunt Hendrix συνεχίσει να εφαρμόζει την ισχυρή θεωρητική βάση για τη μουσική που κάνει.
Οι LITURGY, έχουν ήδη αποκηρυχθεί από τις μέταλ φατρίες, παραείναι σοβαροί για χιπστερ ομάδες, είναι πιο εναλλακτικοί και από τους εναλλακτικούς, βασανίζουν καθαρολόγους και μουσικούς θεωρητικούς, όμως την ιστορία την ξέρετε. Χρειάζεται να διευρυνθεί η αντίληψη μας ακόμα περισσότερο και αυτό ήταν το τελευταίο που περιμέναμε να γίνει φέτος. Οι LITURGY, προκαλούν τις αισθήσεις και προσκαλούν στο καινούριο ή αναθεωρημένο με πυγμή.



49. Hand.Cannot.Erase STEVEN WILSON 
(Kscope)

Δημοφιλής, αλλά όχι τόσο ώστε να γεμίζει στάδια και να είναι νυχθημερόν στα εξώφυλλα περιοδικών έντυπων και μη. Έχει το κοινό που του αξίζει γιατί τον εκτιμούν ακριβώς για το ταλέντο του αλλά και το γεγονός ότι είναι μονίμως προσηλωμένος στις ηχογραφήσεις του. Τραγουδοποιός που γράφει τραγούδια που διακρίνονται για την αρτιότητά τους και την πειθαρχημένη τους δομή χωρίς να θυσιάζουν το συναίσθημα.
Ο Steven Wilson σε αυτό το άλμπουμ είναι πραγματικά σε εξαιρετικό επίπεδο γραφής και ερμηνείας. Ένας κόσμος μόνο του, με hard rock και progressive rock αναφορές, δύο είδη που ο καλλιτέχνης έχει την ικανότητα να τα κάνει να λειτουργούν και να ακούγονται συναρπαστικά στις μέρες μας, χωρίς να χάνεται σε κανενός είδους ανάμνηση. To '' Hand.Cannot.Erase '' άλμπουμ έχει περισσότερα κοινά με τους PORCUPINE TREE παρά με οποιοδήποτε άλλο σχήμα του.. 
Προκαλεί τον ακροατή να ταξιδέψει μαζί του και αν το δει κανείς από συναισθηματική άποψη τα τραγούδια του Steven Wilson εδώ, είναι ακόμα πιο κοντά στην καρδιά, διακρίνονται για τα δυνατά τους συναισθήματα και ο ακροατής νοιώθει οικεία και ασφαλής. 
Αν τώρα σας μιλήσω ως φαν του Steven Wilson εδώ και 23 χρόνια τουλάχιστον, θα σας πω ότι μου αρέσει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο άλμπουμ που έχει κυκλοφορήσει αυτή τη δεκαετία γιατί η συναισθηματική του ένταση όχι μόνο είναι στο ύψος των καλύτερων ηχογραφήσεων του αλλά και έχει κατακτήσει ακόμα περισσότερο τη διαύγεια της ωριμότητας....



50. Flux CANISTER JAWS 
(Ghost Armour)

«...τα περιγράφουν ritualistic,improvised ,noise jazz αλλά αυτό που ακούω είναι μια καλοοργανωμένη «μαύρη τρύπα» πυκνής μάζας που γυρίζει αργά αργά απορροφώντας φως και ενέργεια.
Αργόσυρτο τέμπο, τελετουργικά κρουστά, βαρύ και υποβλητικό μπάσο, φωνές/ψαλμωδίες που ίσα ίσα ακούγονται αλλά αισθάνεσαι τον ψυχρό αέρα τους, σκασίματα ή απειλητικά βομβίσματα από κιθάρα και σαξόφωνο που αναδεικνύονται τα κυρίαρχα και σημαίνοντα όργανα «ηχητικού» σχολιασμού αλλά σε συμφωνία με τα υπόλοιπα όργανα που ουσιαστικά είναι η σπονδυλική στήλη,«το στέρεο έδαφος» των ηχοσυμπάντων του γκρουπ.. Εντυπωσιάζει ο άψογος συντονισμός και έλεγχος των δυναμικών, δεν αναλώνονται σε άσφαιρους και κούφιους αυτοσχεδιασμούς...».
Τότε τα έγραφα έχοντας ακούσει τα δύο από τα τέσσερα αποσπάσματα του άλμπουμ τους ''Flux''.
 Τώρα που έχω ακούσει ολόκληρο το άλμπουμ δεν έχω να προσθέσω κάτι, πέρα από έναν ακόμα χαρακτηρισμό που αναγράφουν οι ίδιοι ( Helicentrics on Crack)  και ότι η συνεύρεση των μουσικών που απαρτίζουν τους ADOLF PLAYS THE JAZZ, YOU AND WHAT ARMY FACTION και SOCIAL END PRODUCTS, έδωσε ένα άλμπουμ που ίσως και να ξεπερνάει ακόμα και τις ηχογραφήσεις τους σαν σχήματα, σε τόλμη και αντίληψη. Χωρίς στεγανά, χωρίς πλάνο, απολύτως ελεύθεροι δημιουργούν ένα μοναδικό για τη σκηνή άλμπουμ που ενώ προσανατολίζεται σε κάτι πιο ελεύθερο εν τούτοις προκαλεί αυτιά και αισθήσεις και ακούγεται με ενδιαφέρον και αδιάκοπα χωρίς να κουράζει. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Alliance: The 2024 annual report_Phase I_The albums_Tier 2_ 46-50

Μπήκαμε στις πεντάδες μέχρι το είκοσι. Λιγότερο με κριτήρια αξιολόγησης αλλά περισσότερο με τη λογική ομαδοποιήσεων η πρώτη πεντάδα είναι από άλμπουμ διακεκριμένων σχημάτων του ανεξάρτητου ροκ που έχουν γερές μουσικές βάσεις, εξαιρετικά διαυγή και δημιουργική επαφή με το παρελθόν της μουσικής και του παρόντος.  46. Brand On The Run (Our Brand Could Be Yr Life deluxe) - BODEGA  (Chrysalis) Μεταξύ 2013-2016 υπήρχαν οι BODEGA BAY. Βραχύβιο σχήμα που σύντομα μετονομάστηκε σε BODEGA. Έκτοτε έγιναν πολύ αγαπητοί στο ιστολόγιο και όπως κάθε χρονιά που κυκλοφορούν άλμπουμ έτσι και φέτος φιλοξενούνται στον ετήσιο μουσικό απολογισμό μας.  Το υλικό του άλμπουμ προέρχεται από την Ανοιξιάτικη κυκλοφορία ''Our Brand Could Be Yr Life'' τίτλος που παραπέμπει στο ομώνυμο και μοναδικό άλμπουμ σαν BODEGA BAY που κυκλοφόρησε το 2014. Ηχογράφησαν εκ νέου πολλά τραγούδια από αυτό πρόσθεσαν και μερικά ακόμα και ουσιαστικά με παλιό υλικό έκαναν κάτι καινούριο μέσα βέβαια στο πλαίσιο του ήχου τ...

Over And Over

  Μετά το φετινό διαμάντι της VENUS VOLCANISM '' Tissue '', μία πανέμορφη παρουσίαση του στο Κ.Ε.Τ. και ένα καταπληκτικό dark wave dj set της In Atlas για το υπόλοιπο εκείνης της βραδιάς (30.11.2023), έμαθα για ένα καινούριο τραγούδι των κοριτσιών που από κοινού έχουν να κυκλοφορήσουν κάτι εδώ και πολύ καιρό.  Μία μέρα πριν εκπνεύσει το 2023, το τραγούδι ανέβηκε στις πλατφόρμες, κάποιοι έκαναν πρωτοχρονιά με αυτό αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το άκουσα λόγω συνειδητής αποχής από τα μουσικά (η ανασκόπηση ήταν στον αυτόματο) όλη τo προηγούμενο διάστημα. Tο '' Over And Over '' είναι κάτι σαν φρέσκο ξεκίνημα ή μία αναβάθμιση της αισθητικής των V.V.I.A. Ο σκοτεινός, μετά minimal synth πρωτογονισμός έχει δώσει τη θέση του σε κάτι περισσότερο λεπτό μουσικά, περισσότερο ποπ σχετικά με αυτό που έκαναν στο παρελθόν και εν τέλει κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο και ώριμο. Φυσικά το σκοτεινό στοιχείο συνυπάρχει με την νοσταλγική μελωδία και την αδιάκοπη ροή της...

A distant sadness: XII_Anywhere out of this world....

Είναι μια παρηγορητική συνήθεια που φτάνει αισίως στη 12η έκδοση.  Φέτος εμφανίστηκε η τάση να επιστρέψουμε στις μουσικές που μας έκαναν να ακούμε διαφορετικά. Στις μουσικές που δημιούργησαν την πρώτη συλλογή. Είναι ουσιαστικά είναι μία επιστροφή.  Οι φετινές επιλογές είναι προφανείς και δεν κρύβουν εκπλήξεις. Είναι όμως επιλογές που δίνουν το μήνυμα ξεκάθαρα, μας εκφράζουν φέτος περισσότερο από ποτέ και επεμβαίνουν και πάλι στην μουσική πραγματικότητα με τρόπο όχι καταλυτικό αλλά για να υπενθυμίσουν και να ενισχύσουν. Οι τίτλοι μπορούν να διηγηθούν ιστορίες, οι επιρροές μπορούν να πλάσουν περιβάλλοντα στη φαντασία μας, οι τραγουδιστές και οι υπόλοιποι μουσικοί είναι σε μια συνεχή επικοινωνία με το αόρατο και την πλευρά του εαυτού τους πέρα από το σύμπαν της συνειδητής ύπαρξης και της παραπλανητικής αναζήτησης στο τρισδιάστατο σώμα. Μαζί τους και εμείς, οι ακροατές. Εμείς που εμπιστευτήκαμε τους συγκεκριμένους μουσικούς ώστε οι συνθέσεις τους να είναι η επένδυση στη δικιά μας ...