Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Post Pop Depression pleasures.....IGGY's back !


Ο Iggy Pop κυκλοφόρησε καινούριο άλμπουμ. Από πότε έχω να αφοσιωθώ σε καινούριο άλμπουμ του; Δεν θυμάμαι ειλικρινά....
Το ''Post-Pop Depression'' όμως όπως και το ''Blackstar'' του αείμνηστου D. Bowie, είναι από εκείνα που διαγράφουν το πρόσφατο παρελθόν μονοκοντυλιά και μας επαναφέρουν στην εποχή που κάθε άλμπουμ τους ήταν ένα μικρό ή μεγάλο γεγονός.
Αυτή τη φορά ο Iggy Pop είχε ένα σίγουρο χαρτί. Τον Josh Homme και το στούντιο του στην έρημο. Χρηματοδότησαν όλο το εγχείρημα και μαζί με τον κημπορντίστα και κιθαρίστα Dean Fertita (QUEENS OF THE STONE AGE, DEAD WEATHER) και τον drummer Matt Helders (ARCTIC MONKEYS), ηχογράφησαν το άλμπουμ μέσα σε δύο μεγάλα session το Γενάρη που μας πέρασε με μεγάλη μυστικότητα και με έναν κανόνα: Όχι έτοιμα τραγούδια αλλά μόνο κεντρικές ιδέες.
Το τελικό αποτέλεσμα κάθε άλλο παρά καταθλιπτικό ακούγεται καθώς εδώ έχουμε σύμπραξη των μουσικών κόσμων των καλλιτεχνών σε εννιά τραγούδια που σφύζουν από μελωδίες και δυνατές ενορχηστρώσεις. Η ερμηνεία του Iggy είναι φυσικά η κινητήριος δύναμη. Χαλαρότερη, μεστότερη, επιβλητική όπως πάντα στιγματίζει τα τραγούδια που ενισχύονται και λάμπουν με καθαρές κιθάρες, απλές και διακριτές μελωδικές γραμμές, γοητευτικές μελωδικές αλλαγές μέσα στο κυρίως θέμα τους και στιβαρούς ρυθμούς (αποκορύφωμα τα τελευταία λεπτά του "Sunday'' αλλά και τα φλεγόμενα φωνητικά επίσης στα τελευταία λεπτά του στοιχειωμένου από φλαμένκο χρωμάτα, ''Vulture''.
 Βέβαια η απλότητα όταν βγαίνει από δύο κορυφαίους ροκ καλλιτέχνες είναι γεγονός που δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο γιατί όπως θα ακούσετε τα τραγούδια διακρίνονται για την μεστότητα αλλά και την δύναμή τους χωρίς να κάνουν άσχετο θόρυβο ή να διαφαίνεται έπαρση και πόζα.
Ένα Σαββατοκύριακο στου Josh είναι ικανό , όπως έχει αποδειχτεί και με προηγούμενες ηχογραφήσεις ( Desert Sessions, Arctic Monkeys κλπ) ότι μπορεί να παραχθεί ροκ υλικό με σάρκα και οστά, ιδρώτα και αγάπη. Έτσι και το ''Post-Pop Depression'', είναι όχι μόνο ένα άλμπουμ επιστροφής ή μεγαλειώδους φινάλε για την καριέρα του Iggy Pop αλλά και ένας ροκ δίσκος που δημιουργήθηκε για να ακούγεται και να τραγουδιέται ξανά και ξανά. Εννιά κομμάτια που με τρείς ακροάσεις μένουν στον εγκέφαλο και με μεγάλη ευχαρίστηση δεν φεύγουν από εκεί. Ίσως τελικά αυτός ο συγκεκριμένος να παραμείνει κλασσικός για ένα πεθαμένο είδος ή καλύτερα ένα παράδειγμα για το πώς το ροκ άμεσα και απλά μπορεί να ξαναγίνει λειτουργικότερο...
Προσωπικά, απόψε, από το τέταρτο τραγούδι ( In The Lobby) και ύστερα, ξέχασα τι καινούριο είχα να ακούσω και αφοσιώνομαι σε αυτόν για όσο με πάρει.
Ο Iggy Pop είναι και πάλι έξω από τη βαρετή εικόνα του ροκ σταρ και ηχογραφεί πρώτα απ' όλα για δική του ευχαρίστηση. Κάτι που σημαίνει ευλογία για όλους μας. Δεν θέλω να κλείσει την καριέρα του ( όπως δήλωσε) με αυτό το άλμπουμ αλλά και τι σπουδαίο φινάλε θα ήταν παρ' όλα αυτά μετά από πενήντα χρόνια γεμάτα καταχρήσεις, ταξίδια στην Κόλαση αλερετούρ και διαρκείας, ποπ λάμψη και συνεχείς επανεκκινήσεις. 


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom