Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Holger Czukay (/ˈtʃuːkeɪ/, born Holger Schüring ] 24 March 1938 – 4 September 2017). Part 1 ( Soundless)


Μετά τον Michael Karoli ( κιθάρα , φωνητικά) και τον Jaki Liebezeit ( drums), οι εναπομείναντες CAN γίνονται λιγότεροι κατά ένα μέλος ακόμα. 
Η αναγγελία του θανάτου του μπασίστα  και μηχανικός ήχου τους, Holger Czukay, χθες 5/9/2017, είχε ιδιαίτερη σημασία για μένα γιατί περισσότερο απ' όλα τα μέλη των CAN ήταν αυτός που θαύμαζα περισσότερο μέσα από τις προσωπικές του δουλειές. 
Εκστατικός ακροατής του ''Movies'', ''Radio Wave Surfer'', ''Moving Pictures'', λάτρης όλης της προσωπικής του δισκογραφίας γενικότερα, μέχρι το 2007 τουλάχιστον, δεν μπορούσα να μην γράψω κάτι για την απώλεια.
Ο Holger Czukay, γεννημένος στο Γκντανσκ της Πολωνίας στις 24 Μαρτίου 1938 ήταν μαθητής του Karlheinz Stockhausen αλλά αυτό που σας ενδιαφέρει είναι ότι μικρός δούλευε σε επισκευές ραδιοφωνικών συσκευών και από εκεί ανέπτυξε μια ιδιαίτερη σχέση με την τεχνολογία των ραδιοφωνικών κυμάτων και των ηλεκτρονικών κάτι που τον βοήθησε να διαμορφώσει ένα μουσικό πεδίο που συμπεριλάμβανε ένα ευρύ φάσμα ήχων πέρα από οποιαδήποτε μουσική επιρροή.
Πέρα από το γεγονός ότι ήταν βασικό και κύριο μέλος στο πιο επιδραστικό σχήμα του kraut rock, ήταν και αυτός που σε όλη του την μουσική πορεία
 ''γεφύρωνε επιτυχώς το χάσμα μεταξύ ποπ και avant-garde πρωτοπορίας'' (Jason Ankeny-κριτικός).
Επίσης ήταν από τους πρώτους που από την εποχή των CAN ακόμα χρησιμοποιούσε στοιχεία από τις μουσικές του κόσμου πριν ακόμα ο όρος ''world music'' γίνει εμπορικό trend και επίσης ήταν από τους πρωτοπόρους του sampling, πριν ακόμα γίνει ο όρος συνείδηση και βασικό στοιχείο της σημερινής μουσικής.
Τα προσωπικά του άλμπουμ ήταν μιά απέραντη μουσική παιδική χαρά. Άκουγες πολυχρωμία, έβλεπες πολυρυθμία, συνταξίδευες μέσα στις συχνότητες του μουσικού, ζώντας μια συναρπαστική και παράξενη μουσική περιπέτεια. Ήταν ο μοναδικός ίσως μουσικός που χρησιμοποίησε ομιλία του Πάπα σε δίσκο, χωρίς καυστικά σχόλια ή ειρωνεία. Συγκεκριμένα το ''Blessed Easter'' ήταν μια χαλαρή, ευφορική σύνθεση που για εννιά λεπτά ηχούσε σαν μια μετα Χριστιανική μπλουζ/λάτιν υμνωδία.
Η πολύ μικρή πληροφόρηση που είχα μετά το 1993 για την προσωπική του καριέρα μου κόστισε 14 χρόνια αποχής από τους ήχους του. Ευτυχώς μέσα στην προηγούμενη δεκαετία αναπλήρωσα όλα τα χαμένα χρόνια με τις μετά το 1993 κυκλοφορίες του που ήχησαν στα αυτιά μου σαν ένας μυστικός μουσικός κόσμος. 
Ειδικά όλα τα άλμπουμ που κυκλοφόρησε μέσα στη δεκαετία του '00, αξίζει να τους χαρίσετε αρκετές ακροάσεις. Το τελευταίο του άλμπουμ ήταν το ''11 Years Innerspace''. Κυκλοφορία για την τότε μέρα του δισκάδικου με 6 ακυκλοφόρητες συνθέσεις από την προσωπική του καριέρα αλλά και κάποιες εκτελέσεις τραγουδιών των CAN που δεν είχαν έρθει στο φως ώς τότε. Αυτός ο δίσκος μπορεί  να σας εισάγει στον προσωπικό μουσικό κόσμο αυτού του σπουδαίου μουσικού. Έτοιμοι λοιπόν για ένα ανάποδο ταξίδι; Μην σταματήσετε αν δεν ακούσετε τη φωνή του μουεζίνη στο ''Persian Love'' του 1978.....
Ήταν 79 χρονών και η συνεισφορά του έως σήμερα ήταν διαυγής και σημαντική για τον κόσμο της μουσικής που αγαπάμε και μας καθορίζει.
Ευχαριστούμε Holger!  (συνεχίζεται)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Alliance: The 2024 annual report_Phase I_The albums_Tier 2_ 46-50

Μπήκαμε στις πεντάδες μέχρι το είκοσι. Λιγότερο με κριτήρια αξιολόγησης αλλά περισσότερο με τη λογική ομαδοποιήσεων η πρώτη πεντάδα είναι από άλμπουμ διακεκριμένων σχημάτων του ανεξάρτητου ροκ που έχουν γερές μουσικές βάσεις, εξαιρετικά διαυγή και δημιουργική επαφή με το παρελθόν της μουσικής και του παρόντος.  46. Brand On The Run (Our Brand Could Be Yr Life deluxe) - BODEGA  (Chrysalis) Μεταξύ 2013-2016 υπήρχαν οι BODEGA BAY. Βραχύβιο σχήμα που σύντομα μετονομάστηκε σε BODEGA. Έκτοτε έγιναν πολύ αγαπητοί στο ιστολόγιο και όπως κάθε χρονιά που κυκλοφορούν άλμπουμ έτσι και φέτος φιλοξενούνται στον ετήσιο μουσικό απολογισμό μας.  Το υλικό του άλμπουμ προέρχεται από την Ανοιξιάτικη κυκλοφορία ''Our Brand Could Be Yr Life'' τίτλος που παραπέμπει στο ομώνυμο και μοναδικό άλμπουμ σαν BODEGA BAY που κυκλοφόρησε το 2014. Ηχογράφησαν εκ νέου πολλά τραγούδια από αυτό πρόσθεσαν και μερικά ακόμα και ουσιαστικά με παλιό υλικό έκαναν κάτι καινούριο μέσα βέβαια στο πλαίσιο του ήχου τ...

Over And Over

  Μετά το φετινό διαμάντι της VENUS VOLCANISM '' Tissue '', μία πανέμορφη παρουσίαση του στο Κ.Ε.Τ. και ένα καταπληκτικό dark wave dj set της In Atlas για το υπόλοιπο εκείνης της βραδιάς (30.11.2023), έμαθα για ένα καινούριο τραγούδι των κοριτσιών που από κοινού έχουν να κυκλοφορήσουν κάτι εδώ και πολύ καιρό.  Μία μέρα πριν εκπνεύσει το 2023, το τραγούδι ανέβηκε στις πλατφόρμες, κάποιοι έκαναν πρωτοχρονιά με αυτό αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το άκουσα λόγω συνειδητής αποχής από τα μουσικά (η ανασκόπηση ήταν στον αυτόματο) όλη τo προηγούμενο διάστημα. Tο '' Over And Over '' είναι κάτι σαν φρέσκο ξεκίνημα ή μία αναβάθμιση της αισθητικής των V.V.I.A. Ο σκοτεινός, μετά minimal synth πρωτογονισμός έχει δώσει τη θέση του σε κάτι περισσότερο λεπτό μουσικά, περισσότερο ποπ σχετικά με αυτό που έκαναν στο παρελθόν και εν τέλει κάτι περισσότερο ολοκληρωμένο και ώριμο. Φυσικά το σκοτεινό στοιχείο συνυπάρχει με την νοσταλγική μελωδία και την αδιάκοπη ροή της...

A distant sadness: XII_Anywhere out of this world....

Είναι μια παρηγορητική συνήθεια που φτάνει αισίως στη 12η έκδοση.  Φέτος εμφανίστηκε η τάση να επιστρέψουμε στις μουσικές που μας έκαναν να ακούμε διαφορετικά. Στις μουσικές που δημιούργησαν την πρώτη συλλογή. Είναι ουσιαστικά είναι μία επιστροφή.  Οι φετινές επιλογές είναι προφανείς και δεν κρύβουν εκπλήξεις. Είναι όμως επιλογές που δίνουν το μήνυμα ξεκάθαρα, μας εκφράζουν φέτος περισσότερο από ποτέ και επεμβαίνουν και πάλι στην μουσική πραγματικότητα με τρόπο όχι καταλυτικό αλλά για να υπενθυμίσουν και να ενισχύσουν. Οι τίτλοι μπορούν να διηγηθούν ιστορίες, οι επιρροές μπορούν να πλάσουν περιβάλλοντα στη φαντασία μας, οι τραγουδιστές και οι υπόλοιποι μουσικοί είναι σε μια συνεχή επικοινωνία με το αόρατο και την πλευρά του εαυτού τους πέρα από το σύμπαν της συνειδητής ύπαρξης και της παραπλανητικής αναζήτησης στο τρισδιάστατο σώμα. Μαζί τους και εμείς, οι ακροατές. Εμείς που εμπιστευτήκαμε τους συγκεκριμένους μουσικούς ώστε οι συνθέσεις τους να είναι η επένδυση στη δικιά μας ...