Λίγο πριν την τελική εικοσάδα που είναι αλήθεια ότι με παίδεψε και πάλι, γιατί πολλά άλμπουμ είχαν τους λόγους τους να βρίσκονται μέσα εκεί. Οι θέσεις 21-25 βρέθηκαν στα είκοσι κάποια στιγμή...
21.Offering - CULTS
(Sinderlyn)
Ήταν
από τις επιστροφές που δεν περίμενα και
που χάρηκα ιδιαίτερα παρ' όλες τις
μέτριες κριτικές. Τα τραγούδια διακρίνονται
για την ρετρό αισθητική τους κολλημένα σε μια ζαχαρένια '60'ς limbo που δέχεται χάδια ζωής
και υποτάσσεται εν τέλει στην ακαταμάχητη
βελούδινη φωνή της Madeline Follin.
Σαν Σειρήνα αποπλανεί τα αυτιά και καταγοητεύει. Το ''Offering'' είναι ένας ακόμα ποπ παράδεισος που δεν αγαπήθηκε όσο πρέπει φέτος. Οπότε είναι ανώφελο να μιλήσω παραπάνω. Προτιμώ να τον μοιραστώ μόνο με τους ενθουσιώδεις ακροατές/ επισκέπτες του..
Σαν Σειρήνα αποπλανεί τα αυτιά και καταγοητεύει. Το ''Offering'' είναι ένας ακόμα ποπ παράδεισος που δεν αγαπήθηκε όσο πρέπει φέτος. Οπότε είναι ανώφελο να μιλήσω παραπάνω. Προτιμώ να τον μοιραστώ μόνο με τους ενθουσιώδεις ακροατές/ επισκέπτες του..
22.Everywhere At The End Of Time_Stage 2 / Stage 3– THE CARETAKER
(History
Always Favors The Winners)
Με
κίνδυνο να θεωρηθεί ότι αισθητικά, έχει
παγιδευτεί σε αδιέξοδο με αυτό το
project,
προχωρά απτόητος καλύπτοντας τη δεύτερη
και τρίτη φάση του εξαπλού ''Everywhere At The
End Of Time'' με απόλυτη προσήλωση στον
εκφυλισμό της πιό ύπουλης ασθένειας
της τρίτης ηλικίας. Παράλληλα όμως κι
ενώ εξερευνά το χρόνο και τη μνήμη,
ανακαλεί και νοσταλγικά συναισθήματα
που για ακροατές 15-65 χρόνων δεν παραπέμπουν
παρά σε μια φανταστική εποχή αθωότητας
και ομορφιάς. Και τα δύο άλμπουμ
αντιμετωπίζονται σαν κεφάλαια του ίδιου
έργου και γι' αυτό δεν τα ξεχωρίζουμε σε
αυτόφωτες μονάδες. Απαιτούν προσήλωση και σύνδεση με
το περσινό και τότε φαίνεται ξεκάθαρα τι προσπαθεί να κάνει και
πραγματικά είναι ασύλληπτο πως έχει
συνδυάσει τις μουσικές παραλλαγές
συνθέσεων με τις εντυπώσεις του
αυτιού/μυαλού σε σχέση με τη συνάρτηση
χρόνου/αναμνήσης. Ίσως μια ολοκληρωμένη
έκδοση και με τα έξι στάδια να μας
αποκάλυπτε όλη την ιδιοφυή σύλληψη του
έργου αλλά κυκλοφορώντας το τμηματικά, κατανοοούμε καλύτερα την εξέλιξη και μας υπενθυμίζει την ανάγκη να χανόμαστε σε
δύσβατες περιοχές, με ασφάλεια αλλά και
την αίσθηση της τραγικότητας αν σκεφθεί
κανείς από που εμπνέεται ο Leyland
Kirby για
αυτό το εγχείρημα σαν The
Caretaker..
23.Dust
– LAUREL
HALO
(Hyperdub)
Η
επιστροφή της Laurel
Halo στα
φωνητικά ύστερα από το ''Quarantine''
του
2011 και η περισσότερο ακόμα αεράτη και
ευκίνητη ηλεκτρονική στα όρια της ποπ
αλλά με αρκετά jazz
στοιχεία
αποτυπώνεται στο νέο της άλμπουμ με
θριαμβευτικό τόνο. Το ''Dust''
αντίθετα
με τον τίτλο του είναι το πιο στιλπνό
και έξυπνο άλμπουμ ηλεκτρονικής ποπ με
φρέσκια αντίληψη και πλούσιο σε
ηχοχρώματα. Χωρίς να χάνει τίποτα απο
τον εξερευνητικό του χαρακτήρα,
εντυπωσιάζει με την ιδιοφυή του
προσέγγιση, προσκαλώντας ακόμα και τους
πιό δύσπιστους ακροατές σε δύσκολα
τοπία. Ολιγόλεπτοι jazz
abstract αυτοσχεδιασμοί
εναλλάσονται με νέας αντίληψης τραγούδια
που ενσωματώνουν ποπ και house
με
άνεση. Η κομψότητα ήταν πάντα ένα στοιχείο
που κρατούσε πίσω η Laurel
Halo. Όμως
στο ''Dust''
κατακτά
όχι μόνο την μουσική αναζήτηση αλλά και
την άνεση να την παρουσιάζει σαν κάτι μεταμοντέρνα στιλπνό, ανανεώνοντας σε γενικό πλαίσο τη
μουσική αυτής της δεκαετίας.
24.Choir Of The Mind - EMILY HAINES & THE SOFT SKELETON
(Last
Gang)
Το
''Knives Don't Have Your Back'' ήταν
ένας χαμηλότονος, μελαγχολικός δίσκος
που με συνόδευε εκείνο το Φθινόπωρο
2006 από τις πρώτες πρωινές ώρες μέχρι
τις πρώτες νυχτερινές. Ήταν η πρώτη
επαφή μου με την τραγουδοποιό αλλά και
με το σχήμα που τραγουδούσε. 11 χρόνια
μετά από εκείνο το άλμπουμ και μετά από
μια εξαιρετική πορεία με τους METRIC,
η Emily Haines επέστρεψε
με έναν ακόμα, τρίτο μέσα σε μια εικοσαετία,
προσωπικό δίσκο με το σχήμα που τη
συνοδεύει, τους THE SOFT SKELETON (
ουσιαστικά ο James Shaw συν ο
ντράμερ των SPARKLEHORSE, Scott Minor,
για ένα τραγούδι).
Η
τραγουδοποιός Emily
Haines είναι
μακριά από τη ροκ περσόνα που προβάλει
στους METRIC.
Όταν
κάθεται στο πιάνο ακούγεται εξομολογητική,
φλέγεται εσωτερικά και θα έλεγε κανείς
ότι αναζητά λύτρωση μέσα από τα τραγούδια
της. Το ''Choir
Of The Mind'' περιλαμβάνει
μερικά ακόμα κομμάτια ψυχής της δημιουργού
που τα εξωτερικεύει με τη δέουσα προσοχή
και σεβασμό, με αξιοπρέπεια, χωρίς έντονα μελοδραματικά
στοιχεία και μουσικές ακροβασίες.
Όπως ολόκληρος ο σόλο κατάλογος της έτσι κι αυτό, παραμένει σε μια ιδιαίτερη γωνιά στο Σπίτι έτοιμη να υποστηρίξει κάθε συναισθηματική ανάγκη για διαφυγή και μουσική παρέα.
Είναι παράξενο αλήθεια. Εδώ στα τριάντα πρώτα, θα μπορούσα να έχω δίσκους που ηχητικά είναι περισσότερο προχωρημένοι από αυτόν αλλά τελικά για άλλη μια χρονιά υπερισχύει ότι θα υπάρχουν περισσότερα άλμπουμ που μιλάνε στον συντάκτη αυτών των γραμμών όταν όλοι έχουν αποχωρήσει και έχει απομείνει απέναντι από τον υπολογιστή ή το στερεοφωνικό του....
Τότε ξεκινά ένα ιδιωτικό μουσικό πάρτυ με ιδιαίτερους καλεσμένους και η Emily Haines είναι επί της υποδοχής.
Όπως ολόκληρος ο σόλο κατάλογος της έτσι κι αυτό, παραμένει σε μια ιδιαίτερη γωνιά στο Σπίτι έτοιμη να υποστηρίξει κάθε συναισθηματική ανάγκη για διαφυγή και μουσική παρέα.
Είναι παράξενο αλήθεια. Εδώ στα τριάντα πρώτα, θα μπορούσα να έχω δίσκους που ηχητικά είναι περισσότερο προχωρημένοι από αυτόν αλλά τελικά για άλλη μια χρονιά υπερισχύει ότι θα υπάρχουν περισσότερα άλμπουμ που μιλάνε στον συντάκτη αυτών των γραμμών όταν όλοι έχουν αποχωρήσει και έχει απομείνει απέναντι από τον υπολογιστή ή το στερεοφωνικό του....
Τότε ξεκινά ένα ιδιωτικό μουσικό πάρτυ με ιδιαίτερους καλεσμένους και η Emily Haines είναι επί της υποδοχής.
25.Yours
Conditionally
–
TENNIS
(Mutually
Detrimental)
Ο
Patrick Riley και η Alaina Moore δείχνουν ιδιαίτερη
προτίμηση στην απαλή πλευρά της δεκαετίας
του '70. Τα τραγούδια τους θα μπορούσαν
άνετα να συμπεριληφθούν σε playlist
του
Soma
Fm χωρίς
κανείς να αντιληφθεί σε πρώτη φάση ότι στην
πραγματικότητα φράφτηκαν την τρέχουσα δεκαετία.
Το ''Yours Conditionally'' πέρα από το προφανές του δεσίματος του ντουέτου στη ζωή και στη μουσική, περιλαμβάνει μερικά από τα καλύτερα τραγούδια τους. Ακούγονται σαν τους FLEETWOOD MAC και τους CARPENTERS φιλτραρισμένους με Phil Spector σε πελάγη ευτυχίας.
Το ''Yours Conditionally'' πέρα από το προφανές του δεσίματος του ντουέτου στη ζωή και στη μουσική, περιλαμβάνει μερικά από τα καλύτερα τραγούδια τους. Ακούγονται σαν τους FLEETWOOD MAC και τους CARPENTERS φιλτραρισμένους με Phil Spector σε πελάγη ευτυχίας.
Τα
ζεστά ηλιοβασιλέματα στην παραλία, οι
μίνι κρουαζιέρες με γιώτ ( αληθινό!) και
οι καθαρές έναστρες νύχτες δίνουν και
παίρνουν προκαταβάλλωντας τη φαντασία
με θερμά χρώματα φωτογραφιών της
δεκαετίας του '70. Η Alaina
Moore, δεν
έχει το sex
appeal της
Stevie
Nicks, δεν
έχει καν την εύθραυστη ομορφιά της Karen
Carpenter και
τα σγουρά της μαλλιά της δίνουν μηδενική
ποπ λάμψη αλλά η φωνή της είναι απλά
μαγευτική και η κινητήρια δύναμη των
τραγουδιών του σχήματος. Εισερχόμαστε
στο τερραίν της γλυκιάς ποπ που εμψυχώνει
και προκαλεί γνήσια συναισθήματα αγάπης
και νοσταλγίας ακόμα και όταν σαρκάζουν
στιχουργικά, μακριά από βαρύτερες
υπαρξιακές αναζητήσεις. Το σχήμα γνωρίζει
πως να γράφει απλή και λειτουργική ποπ
που έρχεται ξεκάθαρα σε αντίθεση με τον
πομπαρισμένο με auto
tune και
άλλα πλαστικά software,
ποπ
κόσμο του τώρα. Ηχεί ρετρό αλλά όχι μόνο
σαν φόρμα. Η ποπ των TENNIS,
χαρίζει
εγγυημένη και ειλικρινή άνετη ακρόαση
και όμορφα συναισθήματα, χωρίς μελοδράματα,
υπερβολές, σεξουαλική πείνα και αναζήτηση
πλήρωσης του κενού. Την ποπ των TENNIS,
την
αναζήτησα πολλές φορές μέσα σε αυτή τη
χρονιά και πραγματικά πληροί το 100% των
προθέσεων της.
Το
''Yours Conditionally'' δεν
είναι από τους δίσκους που θα βρείτε σε
λίστες με τα καλύτερα φέτος. Η εικόνα
ενός ετεροφυλόφιλου ντουέτου συζύγων
με μηδενική ποπ χρυσόσκονη και εικόνα,
είναι από βαρετή έως και αποκρουστική
για το πλαστικό κοινό της δεκαετίας
αυτής.
Στο
Σπίτι όμως η εικόνα και οι εντυπώσεις
δεν λειτουργούν, αν το τελικό προϊόν
στερείται περιεχομένου και μεγάλο βαθμό
ειλικρίνειας. Γι'
αυτό δίσκοι σαν των TENNIS
μπορούν
να συνυπάρχουν με δίσκους της Fever
Ray και
των MOON
WIRING CLUB ας
πούμε.
Σχόλια