«The opening song, “Geyser,”
introduces us to a woman who can no longer hold it in. She’s about
to burst, unleashing a torrent of desire and passion that has been
building up inside».
Όντως..Πέρα
όμως από το συναισθηματικό ηφαίστειο
που είναι έτοιμο να ξεσπάσει, η εισαγωγή
στο πέμπτο επίσημο άλμπουμ της Mitski Miyawaki , της 27-χρονης
Γιαπωνέζο-Αμερικανίδας πολυαγαπημένης
των alternative εντύπων
στην Αμερική, είναι κάτι σαν ξυπνητήρι
για τα αυτιά μου.
Την παρακολουθώ
εδώ και μερικά χρόνια, διαβάζω τις
διθυραμβικές κριτικές άκουσα το
προπέρσινο ''Puberty 2'' αλλά
ήταν σαν οι ήχοι να φεύγουν και να μην
κάνω καμία προσπάθεια να τους κρατήσω.
Οπότε δεν επεδίωξα να ακούσω άμεσα ούτε
και τα πρώτα σινγκλ του άλμπουμ (
''Geyser'', ''Nobody'')
που βγήκαν την Άνοιξη και τον Ιούλιο
αντίστοιχα. Όμως να που με την κυκλοφορία
του άλμπουμ και τις αναμενόμενα
διθυραμβικές κριτικές κάθισα να το ακούσω για
να πάρω μια γεύση.
Και το όργανο
που ακούγεται στην αρχή του ''Geyser''
ήταν κάτι που πραγματικά
με καθήλωσε να ακούσω και το υπόλοιπο
άλμπουμ. Το τραγούδι αυτό
είναι ένα ήσυχο ξέσπασμα
πολλών μαζεμένων συναισθημάτων κυρίως
ερωτικών. Είναι η στιγμή που κάθε
αποστασιοποιημένος χαρακτήρας έχει
νιώσει στο πετσί της έστω και μία φορά.
Η ειλικρίνεια αλλά και το υπόγειο πάθος
που αναδεικνύεται μέσα από την ενορχήστρωση
και την κλιμάκωση του σπουδαίου αυτού
τραγουδιού με έπεισε να γυρίσω στις
προηγούμενες ηχογραφήσεις τις και να
επανεκτιμήσω την καλλιτέχνη.
Οι οποίες
μου ακούγονται και πάλι συμπαθητικές
και προπομποί για αυτό που ακολουθεί
στο ''Be The Cowboy''.
Η Mitski
είναι από τους καλλιτέχνες
που ζουν την εποχή τους. Πέρα από τις
αδιαμφισβήτητες δεξιότητες σαν μουσικός,
τραγουδίστρια και συνθέτης είναι και
ένα νεαρό κορίτσι που έχει επίγνωση του
εαυτού της. Αρκετά δυναμική ώστε να
«τρέχει τη δικιά της επιχείρηση» αλλά
και με επίγνωση για την υπαρξιακή της
κατάσταση, η οποία είναι μια καλή αφετηρία
για να ξεδιπλώνει τις συνθετικές της
δεξιότητες, να γράφει τραγούδια και να
τα πουλάει. Είναι ξεκάθαρη πάνω σε αυτό.
Η Μεγάλη Τέχνη έχει πάντα και τέτοιες
οπτικές αλλά δεν θα το παραδεχτεί κανείς
εύκολα.
« I have been on the road for a long
time, which is so isolating, and had to run my own business at the
same time, a lot of this record was me not having any feelings, being
completely spent but then trying to rally myself and wake up and get
back to Mitski. I was feeling really nihilistic and trying to make
pop songs.»
Στο ''Be The Cowboy'' τα τραγούδια είναι
οικεία και πολύ εύκολο να τα κατανοήσει
κανείς, μερικές φορές τόσο εύκολο που
ενδέχεται και να προσπεραστούν.
Όμως χρειάζεται
να παραμείνει κανείς και να ακούσει,
ξεκινώντας από τη φωνή και πως ξεδιπλώνεται
πανοραμικά όλη η συναισθηματική μετ'
εφηβική ένταση χωρίς να γίνεται ένα ποπ
δράμα τύπου Lorde και
να παραμένει στην θέση ειλικρίνειας.
Pop, alternative, απαλή
electronica, country είναι
τα κύρια οχήματα που χρησιμοποιεί η Mitski
. Οι
συνθέσεις της όμως σκεπάζονται με
συναισθηματική διαύγεια και επίγνωση
που έρχεται από μέσα και, όπως συμβαίνει με κάθε ταλέντο, δεν παραμένουν στη φόρμα ή στο είδος.
Όλα τα
τραγούδια της είναι τίμιες καταθέσεις
μόνο που πλέον στο ''Be The Cowboy'' η
είναι πιο έμπειρη και
περισσότερο επιδέξια στο να δημιουργεί
ολοκληρωμένες και ακριβείς συνθέσεις
και κυρίως να τα επικοινωνεί καλύτερα
σε όλα σχεδόν τα ακροατήρια.
Δεν είναι
δύσκολο το ''Nobody'' και
το ''Why Didn't You Stop Me?'',
να γίνουν ραδιοφωνικά χίτ. Τo
''Washing Machine Heart'' διαθέτει
την σπάνια αρετή να έχει μελωδικές και
ρυθμικές γραμμές τόσο αρμονικά δεμένες
μεταξύ τους που μπορεί κανείς να νοιώσει
ευφορία τραγουδώντας το κι ας μην είναι
χαρούμενο τραγούδι. Και
υπάρχουν και άλλα έντεκα που κάνουν την
ακρόαση του δίσκου να αξίζει κάθε
δευτερόλεπτο.
Το ''Be The Cowboy'' είναι η πρώτη της
μεγάλη κορύφωση, λοιπόν. Δεν υπάρχει
καμία αμφιβολία ότι θα ακολουθήσουν κι
άλλες..
Σχόλια