Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Scott Walker eternal.


Η δεκαετία του '70 έφτανε προς το τέλος της. Το πανκ, το νέο ροκ, οι KRAFTWERK και ο D. Bowie, ήταν οι νέοι «ορατοί» ήρωες ενός νέου μουσικού κόσμου που αναδυόταν. Ο Scott Walker ήταν πλέον ξεχασμένος από όλους και περνούσε φάση κατάθλιψης. Η επιστροφή των The Walker Brothers δεν ήταν και τίποτε ιδιαίτερο, ενώ τα προσωπικά του άλμπουμ διακρίνονταν για τη συντηρητική τους φινέτσα. Αν μη τι άλλο ότι τραγουδούσε ο Scott Walker ανέβαζε καράτια με την πρώτη βαρύτονη φράση.

Το 1978 οι The Walker Brothers επέστρεψαν με το ''Nightflights''.

Φαντάζομαι τον εαυτό μου εκείνη την εποχή, αν είχα μεγαλώσει στα '70'ς να βγάζει το βινύλιο από τη θήκη βαριεστημένος. Και ακόμα πιό βαριεστημένος να βάζει τη βελόνα στο δίσκο. Να ανοίγει την ένταση με ένα τεράστιο χασμουρητό που το διαδέχτηκε μια ειρωνική έκφραση του προσώπου του. ''Μπα; Ξεκινάνε με έγχορδα; Και τι διαστημικό μπάσσο είναι αυτό; Ρε συ, μπάς και έβαλα το ''Lodger'' ένα χρόνο πριν και δεν το κατάλαβα;''

Κι όμως.. Το εξώφυλλο το έγραφε καθαρά: ''The Walker Brothers''.

Ήταν η αρχή μίας δεύτερης- υπόγειας- καριέρας που κράτησε περισσότερο και ήταν ένα θαύμα ωριμότητας και ασυμβίβαστης καλλιτεχνικής ενόρασης.

Ο Scott Walker κάνει μουσική για να νοιώθει κανείς ανασφαλής. Να αναστατώνεται με κάθε οπερετικό του ξέσπασμα. Να νοιώθει τους υπόκωφους, λιτούς ρυθμούς των τραγουδιών του σαν κάτι που απειλεί την ίδια του την μουσική κοσμοθεωρία.

Όταν άκουσα για πρώτη φορά το ''Tilt'' ακριβώς τις μέρες που κυκλοφορούσε και αναστάτωνε το μουσικό κατεστημένο μέσα στην κοσμογονία των '90'ς, ήμουν όψιμος οπαδός του. Ζούσα στη μαγεία των πρώτων του δίσκων για μερικά χρόνια, έπαιζα τη μουσική του στο ραδιόφωνο, από κασέτες που μου είχε δώσει ένας πολύ καλός μου φίλος και ανοιχτό μυαλό και τότε, το καλοκαίρι του 1995, μου έδωσαν/ζήτησα διακαώς το ''Τilt'' για παρουσίαση.

Να έδειχνα ενθουσιασμένος; Δεν μπορούσα. Μόλις είχα κατενθουσιαστεί ακούγοντας το τραγούδι που τον έβγαλε από τον πάγο του ''Climate Of Hunter''. 
 Το ''Μan From Reno'' σύνθεση του Goran Bregovic για την ταινία ''Toxic Affair'', ήταν ένα deja vu της ποπ εποχής του με ρεγκε/ποπ ρυθμούς που με μάγεψε αμέσως και περιμένα ανάλογη συνέχεια.
Σαν όψιμος οπαδός το σοκ ήταν δυνατό με την πρώτη ακρόαση του άλμπουμ.
Μου πήρε δύο ή τρία ακούσματα να συμβιβαστώ και να αποδεχτώ και στο τέλος να το αγαπήσω σφόδρα χαρακτηρίζοντάς το σαν το πιο παράξενο άλμπουμ του 1995 ( τίτλος που σημαίνει ο καλύτερος δίσκος της χρονιάς σύμφωνα με την εσωτερική ιεραρχία του Σπιτιού). 
Χρόνια μετά, διαπίστωνα ότι δεν ήταν και ιδιαίτερα δύσκολο να συλάβει κανείς ότι αυτό το άλμπουμ ήταν η εξέλιξη του Scott Walker
Ένα πιο έμπειρο και πιο διορατικό αυτί θα το μάντευε από το ''Climate Of Hunter'' , μη σας πω ότι ένας σοφός ακροατής κρίνοντας από το ''Archangel'' δεν θα του έκανε εντύπωση αυτή η εξέλιξη, θα το θεωρούσε και φυσική συνέχεια μάλιστα.

Έντεκα χρόνια μετά οι κυκλοφορίες άρχισαν να πυκνώνουν αλλά χρειαζόταν μεγάλη ικανότητα απορρόφησης και αντοχής για αυτό το ερμητικό, αινιγματικό αλλά και πρωτογενές συναίσθημα του απόκοσμου που πήγαζε κυρίως από τα ''The Drift'', ''And Who Shall Go To The Ball? And What Shall Go To The Ball?'', ''Bish Bosch'', ''Soused''-με τους SUNNO))) - και των soundtrack, ''Pola X'', ''The Childhood Of A Leader'' και τη συμμετοχή στο ''Vox Lux''.
Στην ουσία, τα άλμπουμ αυτά είναι χαρτογραφημένες νέες περιοχές που χρειάζονται χρόνο για να εξερευνηθούν. Ακόμα και δέκα φορές να τα ακούσει κανείς είναι δύσκολο να εξάγει σαφή συμπεράσματα. 
Η μουσική του Scott Walker ανήκει στην κατηγορία που αναπτύσσεται με τα χρόνια. Δεν μπορείς παρά να κάνεις στοιχειώδεις παρατηρήσεις στις πρώτες ακροάσεις. Πόσο μάλλον όταν οι τελευταίες του κυκλοφορίες, είναι πιό δύσβατες από τις πρώτες..

Στο δεύτερο και τελευταίο δυστυχώς μέρος αυτού του αφιερώματος στον καλλιτέχνη, εστιάζουμε στα τελευταία σαράντα χρόνια καριέρας με χαρακτηριστικά αλλά και προσβάσιμα αποσπάσματα που αξίζει να ακούσετε σαν πρόγευμα για μελλοντική ''εξερεύνηση'' των άλμπουμ της περιόδου που εξετάζουμε.

Η ακρόαση δεν είναι τόσο απλή όσο στο προηγούμενο mixtape αλλά είναι περισσότερο κοντά στην εποχή μας οπότε δεν θα δυσκολευτείτε και πολύ. Φορέστε ακουστικά και η λιτανεία ξεκινά...

  1. SCOTT WALKER – Opening ( from the movie soundtrack ''The Childhood Of A Leader)
  2. THE WALKER BROTHERS - Nite Flights
  3. THE WALKER BROTHERS – Shutout
  4. THE WALKER BROTHERS - The Electrician
  5. SCOTT WALKER – Rawhide
  6. SCOTT WALKER - Track 3
  7. SCOTT WALKER - Sleepwalkers Woman
  8. GORAN BREGOVIC ft. SCOTT WALKER - Man from Reno ( from the film ''Toxic Affair'')
  9. SCOTT WALKER - Bouncer See Bouncer...
  10. SCOTT WALKER – Tilt
  11. SCOTT WALKER - Cossacks Are
  12. SCOTT WALKER – Psoriatic
  13. SCOTT WALKER - See You Don't Bump His Head
  14. SCOTT WALKER - The Day the 'Conducator' Died (An Xmas Song)
  15. SCOTT WALKER + SUNN O))) – Brando
  16. SCOTT WALKER + SUNN O))) – Bull
  17. SCOTT WALKER – Finale (from the movie soundtrack ''Vox Lux'')

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom