Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Everything is sentimental : DATA FRAGMENTS_DRAB MAJESTY at Temple club 11.10.2019



Ποιες είναι οι πιθανότητες να πετύχει μια απλή συναυλιακή διοργάνωση που γίνεται την ίδια μέρα με τα εγκαίνια ενός ξακουστού, πολύ πετυχημένου και με line-up με όχι απλά καλούς αλλά από τους καλύτερους μουσικούς ηλεκτρονικής μουσικής; Δεν χρειάζεται απάντηση..αλλά μια στιγμή... 
Τι γίνεται όταν η «απλή διοργάνωση» έχει line-up που αγκαλιάζει και αφοσιώνεται στον σκοτεινό ήχο των συναισθημάτων και της νοσταλγίας; Και μάλιστα όταν οι μουσικοί είναι από τα καλύτερα παιδιά στην πιάτσα. Και στην Αθήνα και στο Λος ΄Άντζελες.
Τότε η απάντηση είναι ακόμα πιο απλή. Θα με βρείτε εκεί.
Το φετινό Φθινόπωρο μου ταιριάζουν πολύ οι μετα πανκ και new wave ήχοι. Με βρίσκετε λοιπόν, να λαμβάνω ψυχική αγαλλίαση από την motherland του new wave. Μια περιοχή που από τα μετ εφηβικά μου χρόνια έχει παίξει πολύ σημαντικό παράγοντα σε πολλούς τομείς. 
Και πόσο μάλλον όταν στις 11.10.2019 είχα τους DATA FRAGMENTS, τους DRAB MAJESTY και την κοινή τους εμφάνιση σαν δύο επιπλέον πολύ καλούς λόγους.


Και τους δύο τους είχα ξαναδεί παλαιότερα. Δεν είχαν καταφέρει να με πείσουν για κάτι όμως. Οι πρώτοι ήταν στο ξεκίνημα τους και όσο οικεία και αν ακουγόντουσαν δεν φαινόταν ότι θα διαμόρφωναν κάτι ολοκληρωμένο. Το ίδιο και με τους δεύτερους.
Όμως να που οι DATA FRAGMENTS κυκλοφόρησαν πριν από κάτι μήνες το πρώτο τους ομώνυμο άλμπουμ και εξεπλάγην ευχάριστα με τη στρωτή δομή, την εξαιρετική παραγωγή και κυρίως με το συναισθηματικό εκτόπισμα των τραγουδιών τους. 
Κλασσικός darkvave ήχος με μπάσο που δονείται σε σταθερό, γρήγορο, συναισθηματικό παλμό με ψυχικό dna των καλύτερων αναμνήσεων των '80'ς ( JOY DIVISION, BAUHAUS, THE CURE, SISTERS OF MERCY κλπ), ξέρετε ήδη πως ηχεί. Οι κιθάρες ενεργοποιούν την ψυχική τρικυμία που όλοι δαμάζουμε ή δεν δαμάζουμε όταν τα μποφόρ είναι πολλά και που ηχητικά ακούγεται όπως όλα τα σχήματα που αγαπούσαμε στα '80'ς. Προσθέτουμε τα αναλογικά συνθ που έχουν υποστηρικτικό ρόλο μεν αλλά έτσι και τους δοθεί χώρος και αέρας τότε θα χρωματίσουν τις συνθέσεις με τα δικά τους ονειρικά χρώματα. Και η ερμηνεία που είναι τόσο κλισέ βαθύφωνη αλλά που αξιοποιεί την ενέργεια των οργάνων και ενεργοποιεί την συναισθηματική φλόγα που τελικά κάνει το πρώτο άλμπουμ των DATA FRAGMENTS ένα εξαιρετικό ντεμπούτο και την εμφάνιση τους στο Temple ανοίγοντας για τους DRAB MAJESTY μία από τις συναισθηματικότερες που βίωσα φέτος. 


Οι τρεις μουσικοί είναι παιδιά της «διπλανής συναισθηματικής γειτονιάς» που ζω κι εγώ. Απέδειξαν με αυτή την εμφάνιση ότι αν υπάρχει αγνότητα, δέσιμο, ενθουσιασμός και ρεαλιστικό συναισθηματικό υπόβαθρο αναβαθμίζει ένα αρχαίο πια μουσικό είδος και το επιστρέφει στις πρωτογενείς του, βασικές πηγές. Την ανάγκη και την ώθηση από την ψυχή και όχι το τυποποιημένο και εν γένει κρύο επίπεδο. Αυτό δεν είναι new wave σαν τα άλλα. Σας φαίνεται ίδιο μουσικά αλλά όσοι έχετε βαθύτερη αίσθηση το ξεχωρίζετε.


Όπως και οι Βέλγοι WHISPERING SONS, ξεφεύγουν πολύ από την κατηγορία ''φορμαλιστικό'' αναβαθμίζονται σε ''λειτουργικό'' και εν τέλει είναι το new/post/dark κύμα που έχω ανάγκη σαν ακροατής. Είδατε το χάλι των THE SISTERS OF MERCY, είδατε βέβαια και το μεγαλείο των THE CURE. Είδατε όμως και τα παιδιά τους, που διαθέτουν ψυχή και περισσότερη ανάγκη να παίζουν και να χτυπάνε εκεί που πλέον οι «μεγάλοι» δεν μπορούν, λόγω αναβάθμισης ήχου και σφαιρικής αντίληψης αλλά και βαρεμάρας ή εφησυχασμού. Η βαθύτατη συναισθηματική συγκίνηση που μου προκάλεσαν, ζωντανά, οι DATA FRAGMENTS είναι κάτι που με υποχρεώνει να τους πω ένα μεγάλο ευχαριστώ και πάντα τέτοια.



Όσο για τους DRAB MAJESTY, όπως και στους BOY HARSHER, έκανα μια μεγάλη στροφή αποδοχής φέτος. Δεν περίμενα ότι η πορεία τους θα απέφερε δύο από τα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς και δύο από τις καλύτερες συναυλίες που είδαμε φέτος. Ειδικά οι DRAB MAJESTY. Τη προηγούμενη φορά με είχαν κουράσει αφάνταστα. Ο ήχος τους με τόσα εφέ και τραγούδια που χάνονταν εν μέσω του απλωμένου ήχου τους δεν μπορούσε να τιθασευτεί εύκολα ζωντανά. Φέτος το ''Modern Mirror'' περιέχει τα καλύτερα τραγούδια που έχουν γράψει ποτέ και ο ήχος τους είναι περισσότερο εστιασμένος και ολοκληρωμένος. Οι ίδιοι μπορούν να λούζουν τις συνθέσεις τους με '80'ς ποπ φούσκες και πολύ όμορφο τρόπο να τις δίνουν βαρύτητα με new wave και shoegaze στοιχεία. Ο δίσκος ακούγεται με την ίδια ένταση από μας, από την αρχή ως το τέλος, βαφτισμένος στα καλύτερα νοσταλγικά νερά του παρελθόντος και των αγαπημένων μας σχημάτων, ένα όνειρο που μας βουτά στη νοσταλγία αλλά και στην ευδαιμονία του Φθινοπωρινού φωτός.



Ζωντανά, τα τραγούδια έχαναν λίγο από την βαρύτητα και την ισορροπία που έχουν στο άλμπουμ λόγω της παράλογης έντασης της κιθάρας του Deb Demure και των εφέ από τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά και φωνή του Mona D. αλλά φάνηκε ξεκάθαρα η μεγάλη πρόοδος και η ισχυρότερη συνθετική τους βάση. Κατάφεραν να μας παρασύρουν στον κόσμο τους και να ενθουσιάσουν περισσότερο από την προηγούμενη φορά, με ένα σετλιστ που λειτούργησε στην εντέλεια και είχε ομαλή ροή, με συνεχείς κλιμακώσεις αλλά και ατμοσφαιρικά διαλείμματα. Φάνηκε ότι διαχειρίζονται πλέον καλύτερα το υλικό τους.


Έπαιξαν επτά από τα οκτώ του ''Modern Mirror'' και τα τρία από τα τέσσερα παλιότερα τραγούδια τους ( Dot In The Sky, Cold Souls, 39 By Design) αναδείχτηκαν και παίχτηκαν καλύτερα από ποτέ. Παρέλειψαν το encore αλλά αυτό δεν είχε και τόση σημασία τελικά.
Θα πρέπει να δώσω επίσης τα εύσημα στις επιλογές της μουσικής από το Temple πριν, ανάμεσα και στο τέλος των εμφανίσεων. Αδιανόητη για Παρασκευή βράδυ αλλά τόσο ουσιώδης που αν δεν ήμουν σε κατάσταση αποσύνθεσης θα καθόμουν να ακούσω μέχρι να κλείσουν....


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom