Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

O Cão De Toda Noite - MAQUINAS_ Escuridão antes do amanhecer (Σκοτάδι πριν την Αυγή).


Οι MAQUINAS είναι ένα πενταμελές πλέον σχήμα από την Fortaleza της Βραζιλίας και πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησαν το δεύτερο μεγάλο άλμπουμ τους '''O Cão de Toda Noite'' στην νέα μας αγαπημένη εταιρεία Mercúrio Música και το τρίτο συμπεριλάβουμε και το ''Resíduos'' που ηχογραφήθηκε με τη συνεργασία με τον Eric Barbosa 
Επίσης αν κατευθυνθείτε στο bandcamp τους θα ακούσετε δύο ακόμα e.p. και ένα σίνγκλ.

Δημιουργούν από το 2014 και η μουσική τους περιέχει post rock και dark wave στοιχεία ενώ από το ''Resíduos'' η πορεία τους εμπλουτίζεται με περισσότερο σύνθετες μουσικές κατευθύνσεις που διακρίνονται ξεκάθαρα στο ''O Cão de Toda Noite ''.

Τα post rock στοιχεία δεν είναι πλέον ορατά παρά μόνο στη διαχείριση των κορυφώσεων. Κάνουν την εμφάνιση τους jazz συνασπισμοί, dub αναθυμιάσεις, αυτοσχεδιασμοί και διάφορα άλλα που βοηθούν στη δημιουργία του ιδιαίτερα σκοτεινού, βαθιά νυχτερινού και φουρτουνιασμένου ήχου του άλμπουμ. 
Από το πρώτο τραγούδι (Maus Hábitos) μέχρι το τελευταίο (Nuvem Preta-που διατηρεί το ύφος των προηγούμενων δίσκων τους), είμαστε ακροατές μίας συναισθηματικής ηχητικής περιπέτειας μεταξύ ελεγχόμενης έντασης και μελωδίας, μεταξύ μελαγχολίας και δυναμικότερων συναισθημάτων που θα βρει ανταπόκριση σε ακροατές που αγαπούν τα ηχητικά πεδία εναλλαγών και κορυφώσεων αλλά και τη συνεχή έντονη αντιπαράθεση πνευστών, έγχορδων, κρουστών και άλλων ήχων.

Τα τραγούδια έχουν μεγάλη διάρκεια και αξιοποιούν κάθε δευτερόλεπτο ώστε να ακούγονται με ενδιαφέρον ως το τέλος. Κάθε σύνθεση έχει σφιχτοδεμένες βάσεις αλλά μπορεί να «απλώνεται», να μαζεύει ενέργεια χωρίς να ξεφεύγει,  και να εκφορτίζεται με ελεγχόμενες κορυφώσεις. Οι ενορχηστρώσεις ακούγονται συναρπαστικές και πείθουν ότι εδώ έχουμε ένα σχήμα με μουσικούς που με τη βοήθεια  και  άλλων εξίσου συναρπαστικών μουσικών της νέας Βραζιλιάνικης γενιάς,  ξέρουν να παίζουν χωρίς να αναλώνονται σε αυτοσχεδιαστικούς εντυπωσιασμούς. 
Η ομορφιά του άλμπουμ έγκειται στο γεγονός ότι χαρακτηρίζεται από την ανάδειξη της αφοσίωσης, της αγνότητας, του δεσίματος, της κοινωνικοπολιτικής ευαισθησίας και του ενθουσιασμού των μουσικών που δημιούργησαν αυτό το μικρό Βραζιλιάνικο μουσικό θαύμα. Κάθε μία από τις οκτώ συνθέσεις του άλμπουμ διαθέτει χαρακτήρα και απόλυτο συγχρονισμό με την μελαγχολία της ζωής στον 21ο αιώνα.
Το σχήμα αναφέρει σχετικά:

« Ενώ στην προηγούμενη δισκογραφική δουλειά, Lado Turvo, ο Lugares Inquietos (Cloudy Side, Unquiet Places) (2016), η μπάντα ήθελε να μας δείξει μια πιο ενδοσκοπική και μελαγχολική πλευρά, κοιτάζοντας την κόλαση που συμβαίνει στο κεφάλι κάθε ατόμου, στο O Cão de Toda Noite αυτή η αντίληψη της μελαγχολίας επεκτείνεται και αντιμετωπίζεται ως κοινωνικό σύμπτωμα και υπάρχει επειδή υπάρχει το συμφέρον των ομάδων στην κοινωνία να την παράγουν και να το διαχειρίζονται. Υπάρχει επειδή υπάρχει ενδιαφέρον να γίνει η κοινωνία άρρωστη και αδρανής. Υπάρχει επειδή υπάρχει ενδιαφέρον να πιστέψουμε το ψέμα ότι έχουμε φτάσει στην κορυφή του ανθρώπινου πολιτισμού και, αν και δεν είναι τέλειο, είναι η καλύτερη επιλογή που έχουμε και οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική λύση θα μας οδηγήσει στο χάος.
Χωρίς να διαφαίνεται ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό γράφτηκε και ηχογραφήθηκε το O Cão de Toda Noite.»


Το ''O Cão De Toda Noite '' δεν είναι παρ' όλα αυτά πεσιμιστικός δίσκος παρόλο το πρωτογενές συναίσθημα απαισιοδοξίας που το τροφοδοτεί δημιουργικά. 
Ακούγεται καλύτερα όταν ο ουρανός είναι βαρυφορτωμένος με σύννεφα ή/και όταν η νύχτα γίνει βαθιά (κοντά στο ξημέρωμα) στο αστικό περιβάλλον της εποχής είτε είναι στο Πεκίνο είτε στην Αθήνα είτε στην Fortaleza αλλά τέτοιοι δίσκοι, ρεαλιστικοί και αληθινοί, παραμένουν μαζί μας,  «μουσική συντροφιά», για να περάσει το δύσκολο βράδυ, μέχρι το πρώτο φως της ημέρας.

«Είναι πράγματι ένας νυχτερινός δίσκος. Η απαισιοδοξία θέτει τον τόνο για τα περισσότερα από τα 50 λεπτά της μουσικής. Όπως και στους διάσημους στίχους του Carlos Drummond de Andrade:
''Την αυγή της ημέρας,
 Περισσότερη νύχτα από την ίδια τη νύχτα''



Το κατεβάζεται δωρεάν ή με μια μικρή συνδρομή εδώ....



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom