Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

After the Fall: 100 albums of 2015: 20. Poison Season - DESTROYER

 20. Poison Season DESTROYER
 (Merge, Dead Oceans)

    Για οκτώ άλμπουμ και μία κασέτα, από το 1996 μέχρι το τέλος των '00'ς, οι DESTROYER ήταν απλά ένα side project του ενός από τους βασικούς συνθέτες των THE NEW PORNOGRAPHERS. Τι κι αν οι THE NEW PORNOGRAPHERS είχαν ξεκινήσει τρία χρόνια μετά από αυτούς. Τι κι αν τα άλμπουμ αυτά έδειχναν ένα ταλέντο που απλά έπρεπε να να έχει τριπλάσια φήμη από αυτή που είχε.
    Και ύστερα, με τη νέα δεκαετία, ήρθε το ''Kaputt'' (2011). Ένα άλμπουμ που περιείχε,αυθαίρετα μιλώντας, κοσμοπολίτικη ποπ με έγχορδα, πνευστά και μπάσο να κυριαρχούν. Ήταν ένας δίσκος ιδιοφυής αλλά και πικρός. Ήταν ο δίσκος που έκανε τον Dan Bejar και την παρέα του γνωστούς παντού, με εμφανίσεις που ανέβασαν το δείκτη δημοτικότητας λίγο και φυσικά αναδείχθηκε και η προσωπικότητα του Dan Bejar . Ένας όχι κοσμοπολίτης, όχι γόης, όχι clean cut, αξύριστος, αχτένιστος, αγουροξυπνημένη/ξενυχτισμένη φάτσα, βγαλμένος από παρακμιακά μπαρ των '70'ς και '80'ς. Ένας τραγουδοποιός, slacker με αρκετές ανησυχίες αλλά και αντί-σταρ πεποιθήσεις, πολύ έξυπνος και αφοσιωμένος στη μουσική και τα τραγούδια του, με χαρακτηριστική, ιδιόρρυθμα μελωδική φωνή και στίχους κατατεθέν για τον συνολικό ήχο και χαρακτήρα του σχήματος του. Ένας τραγουδοποιός που άξιζε τη συμπάθεια μου και την εμπιστοσύνη μου.
    Φέτος, μετά από ένα διάλειμμα τεσσάρων χρόνων και με μόνο με ένα απλό ροκ e.p. πρόπερσι (Five Spanish Songs), επιστρέφει με το ''Poison Season''.

    « All I know is when I'm writing, I’m trying to get to the heart of something. And then when I’m singing, I’m trying even harder to get at the heart of something. Not to toot my own horn, but I think I’m really starting to find myself as a singer now. This is the first record that I've ever done that comes close to my idea of myself as a singer. I’m finally getting to this point where I can inhabit a song in a way that seems emotional but still recognizable to me and to my idea of what melodiousness can be. »  θα πει στο Pitchfork λίγο πριν την κυκλοφορία του άλμπουμ.

    Άκουσα τον συγκεκριμένο δίσκο με διαφορετικά αυτιά και διαθέσεις από την κρύα,  ανοιξιάτικη εποχή που άκουγα το ''Kaputt'' και τον προγενέστερων αυτών.
    Η εποχή σίγουρα δεν είναι το καλοκαίρι ή οι άνω των 25 Κελσίου θερμοκρασίες για τα συγκεκριμένα τραγούδια. Απαιτούν Φθινόπωρο και λίγο πιο μουντή ατμόσφαιρα.
    Τα πνευστά είναι παντού, όμορφα, τρυφερά, ανέμελα ή σοβαρά και κυρίως συντροφικά αλλά το ύφος έχει αλλάξει. Είναι περισσότερο εσωστρεφές και μουντό.
    Υπάρχει όμως μια και μοναδική χαρωπή και καθαρά ροκ στιγμή που τιμά τον Bruce Springsteen (Dream Lover), υπάρχει μία ανέμελη μπαλάντα σαν ο Bowie να περπατά στους δρόμους του Βανκούβερ και να σφυρίζει μπερδεμένος σκοπούς μπερδεύοντας τα
     ''Hunky Dory'' και ''Young Americans''
    (Times Square), αλλά πιο πολύ υπάρχει αυτή η εσωτερική, ακαταμάχητη jazz διάθεση όπως ο θείος Van Morrison αλλά και ο Nelson Riddle δίδαξαν.
    Μπαλάντες, νοσταλγικές, ήσυχες, μελαγχολικές αλλά με τίποτε μηδενιστικές. Μεταμεσονύκτια μαντζούνια ψυχής θα τα έλεγα. 
     Απολαμβάνω πολύ υψηλού γούστου τραγούδια με άψογες ενορχηστρώσεις, συνθετική ευστροφία, λυρισμό,νοσταλγία αλλά και την αίσθηση ότι πρόκειται για τραγούδια που δεν θέλουν να μείνουν αθάνατα, θέλουν απλά να μένουν δίπλα στον ακροατή, θέλουν να ψιθυρίζουν σήμερα και όχι αύριο. Λαϊκή lounge τολμώ να πω, μια αίσθηση μεγάλης μουσικής για τις άβολες και γκρίζες μέρες της ζωής καθημερινών ανθρώπων. Μία ακριβή όπερα και όχι της πεντάρας αλλά για αισθηματίες και φουρτουνιασμένους, εσωτερικά, ανθρώπους.
    Γενικά η μουσική και τα τραγούδια του Dan Bejar  ήταν πάντα η δικιά μου poor man's moody blues music και τo ''Poison  Season'' επάξια συνεχίζει να παίζει όλη τη μέρα τα τόσο ακριβοθώρητα τραγούδια δωρεάν για μένα, αυτούς τους τελευταίους μουντούς μήνες.....

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom