Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Safe in the hands of sad songs_The 2018 Annual report: The Albums of 2018_4


04. Aviary - JULIA HOLTER 
(Domino) 
 


« “Everyone’s going crazy,” she says with a sigh. “Everyone’s overwhelmed. … Discourse these days—the internet, communication, it’s like eee! eee! Eee!» (the ringer)
 Η αγαπημένη μας Julia Holter....Δεν παρέμεινε στην «ασφάλεια» του προηγούμενου της άλμπουμ ''Have You in My Wilderness''. Δεν έκανε άλλο ένα άλμπουμ με προκαθορισμένα τραγούδια γύρω από συναισθηματικούς άξονες. Δεν έκανε άλλο ένα άλμπουμ για να αρέσει στον καθένα. Αφέθηκε στις δικές τις επιθυμίες να δημιουργήσει το πιο φιλόδοξο άλμπουμ, της μέχρι τώρα καριέρας της και να αναμετρηθεί με τον ήχο και τις τωρινές της ανησυχίες. Άλμπουμ ενενήντα λεπτών, δεκαπέντε τραγούδιων μεγάλης διάρκειας που κρύβουν άλλα τόσα μέσα τους και με την ατρόμητη αλλά και ριψοκίνδυνη πεποίθηση ότι το ταξίδι για αυτά που αντιμετωπίζεις στην πορεία και στο πως θα καταλήξεις μετά από αυτό.
Η Julia Holter και οι συνεργάτες της -που τους τιμά σε αρκετές συνεντεύξεις της σαν σημαντικά πρόσωπα για την επίτευξη του άλμπουμ- αντλούν από πολλές καλλιτεχνικές πηγές (από ποιήματα αρχαίων και σύγχρονων ποιητών), εισάγουν φωνητικές τεχνικές του Μεσαίωνα, φολκ, free form, jazz και ηλεκτρονική, δημιουργώντας, στην ουσία, ένα μουσικό αντίδοτο για την τοξικότητα της εποχής. Το γεγονός επίσης ότι σημαντική επιρροή στάθηκε και η μουσική της ταινίας ''Blade Runner'' του Βαγγέλη Παπαθανασίου δεν περνά απαρατήρητο στο άλμπουμ.
Τα υπερ-τραγούδια στην ουσία, λόγω του φορτίου ιστορίας και Τέχνης που κουβαλούν, διακρίνονται για την περιπετειώδη υφή τους αλλά και για την υπαρξιακή τους αναζήτηση. Μπορεί κανείς να βρει μερικά από τα καλύτερα τραγούδια της αλλά μπορεί και να σταθεί αμήχανος για κάποια άλλα. Η Julia Holter βρίσκεται σε μεγάλη δημιουργική υπερένταση σε αυτό το άλμπουμ και γι' αυτό δεν απορρίπτει τίποτα για χάρη μιάς άνετης ακρόασης .   Όταν βέβαια η σκέψη πάψει να είναι αναλυτική και συγχρονιστεί με την ακοή της ψυχής, το γενικό συναίσθημα που βγαίνει από το άλμπουμ ακούγεται ξεκάθαρο και βρισκόμαστε απέναντι σε ένα έργο συναισθηματικά ανήσυχο, εσωτερικά περιπετειώδες, ευφυές και με τη μελαγχολία του να αντανακλά μια εποχή που έχει χάσει τη διάθεση για ηρεμία, βρίσκεται στο κόκκινο και δεν αποζητά ειρήνη αλλά αίμα. 
Το μήνυμα του δίσκου δεν είναι ένα και δεν χρωματισμένο. Η ίδια λέει ότι δεν υπάρχει μήνυμα αλλά διακρίνω μια στάση που δείχνει ενεργητικότητα, δημιουργική αντίδραση και αντίσταση με νότες, ηχητικές ακολουθίες και παντελή αδιαφορία στο να προσαρμόσει τις κλασσικές της σπουδές στον πλαστικό ήχο του σήμερα. 
Το ''Aviary'' είναι μια καλλιτεχνική ασπίδα απέναντι στο θόρυβο, στο χάος, στην ημιμάθεια. Προέρχεται από μια γνήσια καλλιτέχνη που έχει επιβάλλει τους δικούς της όρους στο χώρο της δημιουργίας και δεν ευθύνεται αν η αντίληψη των ακροατών δεν ανταποκρίνεται κατάλληλα. 
Δεν είναι ο καλύτερος δίσκος της, διαβάζω, αλλά τι θα πει «καλύτερος»; Βατός και κοινά αποδεκτός; Πολύπλοκος και εντελώς χαοτικός που για να εξευμενίσουμε την αμηχανία μας θα τον θεωρούσαμε αριστούργημα;
 Το ''Aviary'' είναι όπως ακούγεται. Ένα πολύπλοκο άλμπουμ, επικό σε διάρκεια που ξεχωρίζει για την παθιασμένη επιθυμία της καταρτισμένης μουσικά δημιουργού του να εξέλθει των ορίων που δημιουργεί για κάτι ακόμα πιο σύνθετο πάντα σε απόλυτο συγχρονισμό με τον εσωτερικό κόσμο της, πλήρες αλλά ταυτόχρονα εκτεθειμένο ακόμα και με αδυναμίες, χωρίς ψυχαναγκαστική ή εμπορική τελειομανία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μαργαριτάρι. Το νέο άλμπουμ της May Roosevelt.

 Έξι παρά κάτι χρόνια μετά το '' Junea '', η  May Roosevelt   επέστρεψε με τον νέο της δίσκο '' Pearl ''. Το '' Junea '' «διαδραματιζόταν» σε ένα περιβάλλον τεχνητού κόσμου, μουσικής Α.Ι. αλλά δημιουργημένο με κυριαρχική αντιπαραβολή του πνευματικού και συναισθηματικού κόσμου πάνω στα μικροκυκλώματα. Το νέο της άλμπουμ είναι εξίσου αιθέριο αλλά υπάρχει λιγότερη τεχνολογία, λιγότερη διάθεση για ρυθμικό συγχρονισμό με την πραγματικότητα και περισσότερα φυσικά έγχορδα. « Στις δέκα συνθέσεις του πέμπτου της δίσκου, τα synthesizers της May Roosevelt συναντούν για πρώτη φορά τους ήχους ενός κλασικού κουαρτέτου εγχόρδων. Νεοκλασική μουσική και ρομαντική electronica συνδυάζονται, με το theremin να πρωταγωνιστεί, τυλίγοντας το ορχηστρικό αυτό ηχητικό σύνολο, άλλοτε σε διάλογο με τα απαλά φωνητικά της May Roosevelt και άλλοτε δημιουργώντας τους δικούς του αιθέριους κόσμους », αναφέρει το δελτίο τύπου και αυτή είναι η πλήρης εικόνα ως προς τη δομή κ

MEET UP! festival_ MAKE ME HAPPY RECORDS 7 YEARS ANNIVERSARY, death disco, 3_4.11.2023.

  Επτά χρόνια δραστηριότητας γιόρτασε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η make me happy! records . Η εταιρεία στο πνεύμα της πρώτης «αθώας» εποχής των ανεξάρτητων εταιρειών συνεχίζει και ελπίζουμε να συνεχίσει με το πνεύμα και την όρεξη σε ακόμα δημιουργικότερα επίπεδα για περισσότερα χρόνια ακόμα. Χωρίς να έχει ξεπουλήσει τη βασική της αρχή, έχει φτάσει σε σημείο που κυκλοφορίες της έχουν και διεθνή διανομή και πολύ καλή φήμη στους σχετικούς κύκλους της ανεξάρτητης κιθαριστικής ποπ και ροκ.  Κάθε κυκλοφορία της έχει την ποιότητα και τη σφραγίδα εγγύησης ότι αυτό που αγοράζει και ακούει ο κάθε ενδιαφερόμενος δεν θα τον απογοητεύσει στη χειρότερη περίπτωση και στην καλύτερη θα τον συντροφεύει σε κάθε δραστηριότητα.  Το διήμερο που μας πέρασε θα είχε όλο το δημιουργικό ρόστερ της να γιορτάζει αλλά τελικά δύο μπάντες ( MODEL SPY  και TA TOY BOY ) δεν κατάφεραν να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή λόγω ανωτέρας βίας.  Η πρώτη μέρα είχε κυρίως νοσταλγικό χαρακτήρα, θα ήταν μία κοινότυπη περιγρα

Yodashe: Η επιστροφή!

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την πρώτη φορά που ασχοληθήκαμε με την Yodashe και το πρώτο προσωπικό της single ‘ ’ Take Your Time ’’. Πρόσφατα μας ενημέρωσε ότι τα περασμένα δύο χρόνια ήταν «χαμένη» στα στούντιο του Πανεπιστημίου Goldsmiths στο Λονδίνο σπουδάζοντας μουσική παραγωγή. Πλέον οι σπουδές ολοκληρώθηκαν και σαν πτυχιακή έχει ετοιμάσει το πρώτο της προσωπικό άλμπουμ σε δικιά της παραγωγή, φυσικά, λαμβάνοντας ταυτόχρονα συμβουλές και γνώση από τον επιβλέποντα καθηγητή της Mikko Gordon , παραγωγό και μηχανικό ήχου που όχι μόνο διδάσκει και έχει δημιουργήσει το στούντιο του πανεπιστημίου αλλά έχει συνεργαστεί με τους ARCADE   FIRE , Gaz  C oombes και κυρίως με τους THE SMILE και τον Nigel Godrich . Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες και θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες και τραγούδια να μοιραζόμαστε από αυτό μέσα από τις εκπομπές και εδώ, προς το παρόν θα ξεκινήσουμε το «ζέσταμα» με δύο τραγούδια που δεν θα υπάρχουν στο άλμπουμ. Το ‘’ Salarywom